سه‌شنبه ۲ آبان ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۸

داود رسولیان:

درست نبودن نگاه و بینش مدیران و مسئولان اثرگذار در سینما منجر به تولید فیلم های تحریف شده و غیر واقعی دفاع مقدسی شده است

داود رسولیان*

سینماپرس: داود رسولیان طراح جلوه های ویژه سینما گفت: مدیران باید فیلمسازان متعهد را گرد هم جمع کرده و به صورت جهادی در راستای فرمایشات حضرت آقا گام بردارند و سینما را از این وضعیت نجات دهند.

طراح جلوه های ویژه فیلم‌های سینمایی «فرار از جهنم» و «مردی شبیه باران» در پی دیدار مقام معظم رهبری با جمعی از خانواده‌های شهدا، هنرمندان، نویسندگان به مناسبت هفته دفاع مقدس و تأکید ایشان مبنی بر اینکه نباید در این کارهای هنری هدف را گم کنیم در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: اگر کمترین اراده و همتی وجود داشت افراد متعهد و کاربلد حوزه دفاع مقدس را گرد هم جمع می کردند و بودجه کافی در اختیار آن ها می گذاشتند تا حداقل سالی ۵۰ فیلم دفاع مقدسی ناب و ارزشمند تولید شود.

این سینماگر پیشکسوت افزود: بنده قبل از هر چیز باید این نکته را عنوان کنم که از خبرگزاری سینماپرس برای پیگیری این موضوع مهم که حضرت آقا به تازگی آن را مطرح فرمودند به شدت قدردانی می کنم و از شما ممنونم که همیشه در بزنگاه های حساس با نگاهی درست در پی حلاجی کردن و تحلیل موضوعات و مسائل هستید.

وی ادامه داد: به نظر می رسد اصلی ترین دلیل گم کردن مسیر در سینمای دفاع مقدس که منجر به تولید فیلم های تحریف شده و غیر واقعی از دوران دفاع مقدس شده است درست نبودن نگاه و بینش مدیران و مسئولان اثرگذار در سینما باشد.

رسولیان متذکر شد: همه می دانیم که اساساً سینمای دفاع مقدس به لحاظ گیشه کم فروش است و برگردان مالی اش کم است اما این اتفاق نباید باعث شود تا مدیران به این سینمای مهم و ارزشمند بی توجه باشند. این به گردن حاکمیت است که برای حفظ آرمان ها و نگاه بلند انقلاب اسلامی هزینه کند و این گنجینه ها را تولید کند تا این اتفاق فراموش نشود و نسل به نسل منتقل شود.

برنده سیمرغ بلورین بهترین جلوه های ویژه برای فیلم «به کبودی یاس» یادآور شد: سینماگران غربی از یک جنگ شیطانی و استکباری که آمریکا چندین سال پیش آن را رقم زد به نفع آمریکا و استکبار جهانی استفاده می کنند و هنوز از آن آبشخور به نفع خودشان استفاده می کنند. آن ها جنگ را دراماتیزه می کنند و آمریکای تروریست و مستکبر را مانند یک قهرمان به مخاطبان معرفی می کنند.

این سینماگر در همین راستا متذکر شد: اما ما که در دوران هشت سال دفاع مقدس مظلوم واقع شدیم و قهرمانانه جلو رفتیم از این اتفاق به درستی بهره نمی بریم. مقام معظم رهبری سال های متمادی است که در این زمینه تذکر می دهند و تأکید دارند که باید فیلم های ارزشمندی در حوزه انقلاب و دفاع مقدس تولید شود اما افسوس و دریغ که این اتفاق رخ نداده است.

وی خاطرنشان کرد: ما سینماگران خوب و مطرحی مانند شمقدری، حاتمی کیا و... را داریم که مدیران باید از خرد آن ها، تجربه آن ها، بینش آن ها استفاده کنند و از آن ها بخواهند برای تولید آثار فاخر دفاع مقدسی وارد میدان شوند اما این کار را نمی کنند و فیلم ها را به دست افرادی می سپارند که نباید وارد این حیطه شوند!

رسولیان تأکید کرد: مدیران نباید با نگاه تجاری به سینمای دفاع مقدس نگاه کنند. کار فاخر بایستی با خرج کردن و هزینه کردن درست و کار را به افراد درست و کاردان سپردن رخ بدهد. ما که داعیه دار این هستیم که بر حق این معادله هستیم و جبهه حق را داریم باید زیرساخت های سینمایی مان را برای ارائه این معنویت ها درست کرده و تقویت کنیم.

این طراح جلوه های ویژه تصریح کرد: بنده متأسفم که گاهی افرادی که نگاه عوضی دارند به عنوان فیلمساز فیلم دفاع مقدسی می سازند. مدیران باید فیلمسازان متعهد را گرد هم جمع کرده و به صورت جهادی در راستای فرمایشات حضرت آقا گام بردارند و سینما را از این وضعیت مفلوک کنونی نجات دهند.

وی در پایان این گفتگو با بیان اینکه آیا مدیر انقلابی باید در ساعات اداری سر کار برود یا باید شبانه روز مشغول کار جهادی باشد؟ متذکر شد: مدیران کار جهادی نمی کنند و فقط به فکر حفظ میز خود هستند. کدام کشور انقلابی می بیند که مدیرش تنها از ۸ صبح تا ۲ عصر سر کار باشد. یک مدیر باید مدام بدود! این معنای کار جهادی می دهد.

به گزارش سینماپرس، داود رسولیان مسئول جلوه‌های ویژه میدانی سینما و تلویزیون ایران است. از مهم‌ترین آثار داود رسولیان می‌توان به فعالیت در فیلم نهنگ عنبر ۲: سلکشن رویا و فیلم ازدواج در وقت اضافه اشاره کرد.

البته یکی از مهم‌ترین بخش‌ از کارنامه حرفه‌ای داود رسولیان فعالیت در سریال اصحاب کهف بوده است. داود رسولیان سال ۱۳۷۵ سریال اصحاب کهف به عنوان مسئول جلوه‌های ویژه میدانی فعالیت داشته است که توانست با مهارتش، جای خود را میان اهالی فضای تلویزیون مطرح کند.

با اینکه داود رسولیان را بیشتر بعنوان مسئول جلوه‌های ویژه میدانی می‌شناسیم، اما در حرفه‌های دیگر نیز فعال بوده است. داود رسولیان علاوه‌بر مسئول جلوه‌های ویژه میدانی به‌عنوان بازیگر، جلوه‌های ویژه میدانی و مسئول جلوه‌های ویژه بصری نیز در سینما و تلویزیون فعالیت داشته است. مهم‌ترین آثار داود رسولیان در حرفه‌ی بازیگر، فیلم ماجرای نیمروز، سریال معمای شاه، فیلم لوکوموتیوران، فیلم خط آتش، فیلم پناهنده، فیلم پرواز در نهایت و فیلم بلمی بسوی ساحل است. مهم‌ترین آثار داود رسولیان در حرفه‌ی جلوه‌های ویژه میدانی، سریال ساعت شنی و فیلم دیده‌بان است. مهم‌ترین اثر داود رسولیان در حرفه‌ی مسئول جلوه‌های ویژه بصری، سریال در چشم باد است.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.