به گزارش سینماپرس، پنجشنبه شب ۱۲ بهمن ماه نشست خبری فیلم سینمایی «دو روز دیرتر» با حضور عوامل این فیلم از جمله اصغر نعیمی کارگردان، محسن شیرازی تهیه کننده و محسن غلامی طراح صحنه در محل برج میلاد برگزار شد.
در ابتدای این نشست، محسن شیرازی تهیه کننده فیلم گفت: نطفه اولیه فیلم یک سال و نیم پیش گذاشته شد که داستانی تلخ و سیاسی داشت اما تصمیم گرفتیم این اثر را تبدیل به یک کمدی کنیم و رضا مقصودی در این زمینه به عنوان فیلمنامه نویس ما را همراهی کرد و در ادامه آقای نعیمی به عنوان کارگردان به پروژه پیوست.
اصغر نعیمی نیز بیان کرد: سال عجیبی برای سینمای ایران بود سالی که موفق در جذب مخاطب بودیم. همچنین افرادی را در سینما از دست دادیم، میخواهم به روح فیلمساز تاریخ ساز سینمای ایران داریوش مهرجویی ادای احترام کنم و میخواهم برای احترام به زنده یاد داریوش مهرجویی و همسرش یک دقیقه سکوت کنیم. این اتفاق تلخی بود که امیدوارم با آن کنار بیاییم و امیدوارم از فیلمسازان بزرگ کشور حراست کنیم.
وی ادامه داد: من به دنبال یک سینمای تجربی اما حرفهای هستم که بتواند با مخاطب به خوبی ارتباط برقرار کند. تا امروز فیلمهای مختلفی ساختهام؛ اما جامعه امروز ما در شرایطی به سر میبرد که گونه کمدی در آن فراموش شده است. البته علاقه شخصی من به عنوان کارگردان و مخاطب سینما گونه کمدی رمانتیک است. در این فیلم سعی کردم در کنار بخشهای کمدی و رمانتیک مسائل اجتماعی را نیز نشان دهم.
محسن غلامی طراح صحنه این فیلم نیز گفت: طراحی صحنه همیشه برای تهیه کننده بار مالی زیادی دارد، به خصوص در شرایط فعلی باید براساس بودجه موجود طراحی صحنه را انجام میدادیم تا رضایت کارگردان و فیلمبردار را تأمین کند. لوکیشنهای موجود در فیلم در واقع یک لوکیشن خالی و مخروبه بود و تقریباً همه چیز در طول ۱۵ روز ساخته شد.
نعیمی در ادامه این نشست بیان کرد: درباره حضور پیدا نکردن بازیگران اصلی فیلم باید بگویم حامل سلام آنها هستم اما سینا مهراد و پردیس احمدیه خارج از کشور هستند، فرهاد آییش هم اجرای تئاتر داشته و تنها ساعتی در جشنواره حضور داشت. دیگر عوامل فیلم نیز درگیر مسائلی دیگر بودند و کسی با جشنواره قهر نکرده است.
وی تاکید کرد: متأسفانه مشکلات مالی روی تصمیم گیری های جدی در بین زوجهای جوان تأثیرگذار است و فرزند آوری یکی از این موارد بسیار مهم است.
شیرازی در بخشی از صحبتهای خود گفت: تولید این فیلم با سرمایه گذاری بنیاد روایت فتح نشان دهنده توجه و پرداخت به چالشهای اجتماعی و عزم جدی این مجموعه در توجه به سینمای اجتماعی است. آنچه میدانم این است که این همراهی قرار است ادامه پیدا کند.
نعیمی در ادامه این نشست گفت: من فیلمساز بودجه خوار نیستم بلکه به دنبال ساخت فیلمی هستم که بتواند به خوبی با مردم ارتباط برقرار کند. برای ما مهم بود بودجهای که صرف تولید این فیلم شده باعث موفقیت شود. چرا باید فیلمهایی بسازیم که نام آن را ارزشی بگذاریم اما ارتباطی با مخاطب نگیرند؛ فیلم ارزشی فیلمی است که بتواند ارتباط خوبی با مخاطب برقرار کند.
وی ادامه داد: هنگام تولید فیلم با گسترهای از مخاطب با درجه حساسیتهای مختلف مواجه هستیم و من این فیلم را با چند گروه از افراد جامعه حتی خانوادهای متدین دیدهام و هیچ بازتاب منفی نگرفتهام. در فیلم یک شوخی بود که نسبت به وجود آن مشکوک بودیم اما برای حفظ حرمت سرمایه گذار و خودم آن شوخی را درآوردم چرا که نمیخواهم به هر قیمتی مخاطب را در مشت خود قرار دهم.
نعیمی در بخشی دیگر از صحبتهای خود گفت: این فیلم شوخی جنسی ندارد بلکه میخواهد بگوید فرزندآوری نیاز به ابزاری دارد، اگر این نیازها را نشان نمیدادم محکوم میشدم به دروغ پراکنی. این فیلم میگوید جامعه باید به بحث فرزندآوری کمک کند. آیا شما با مسائلی که در فیلم مطرح میشود مخالف هستید؟ کدام عکاس یا خبرنگاری از کار فرهنگی به امنیت مالی میرسد؟
این کارگردان در پاسخ به این سوال که آیا حاضر است فیلم را در محضر مقام معظم رهبری نشان دهد، عنوان کرد: بله من حاضر به این کار هستم چرا که هر مقام و مسؤولی باید این فیلم را ببیند.
ارسال نظر