چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۶:۵۳

«محمدرضا شرف الدین» در گفتگو با «سینماپرس» مطرح کرد:

«مطالبات انقلابی» را در حوزه فرهنگی و هنری نمی‌بینیم/ «مجلس دوازدهم» نباید با مدیران فرهنگی که «شو» اجرا می‌کنند مماشات داشته باشد!

محمدرضا شرف الدین در نشست تحلیلی «فرصت‌ها و تهدیدها»

سینماپرس: محمدرضا شرف الدین تهیه کننده سینما با توجه به پایان فرایند برگزاری انتخابات و تعیین تکلیف راه‌یافتگان به مجلس شورای اسلامی در خصوص مطالبات اهالی سینما از مجلس دوازدهم به ویژه کمیسیون فرهنگی گفت: این باعث تأسف است که دیدگاه های حضرت آقا در مسائل فرهنگی به خصوص سینما محقق نشده و باید این اتفاق با نظارت دقیق کمیسیون فرهنگی مجلس دوازدهم رخ بدهد.

مدیرعامل سابق انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: نظر بنده این است که مجلس شورای اسلامی باید تعارف را کنار گذاشته و هر مدیر فرهنگی در هر جایی کم کاری می کند را عوض کنند! مجلس نباید با مدیرانی که شو اجرا می کنند مماشات داشته باشد! من نمی خواهم بگویم مدیران فعلی ارشاد کاری نکرده اند اما تأکید می کنم آنچه از آن ها انتظار می رفت را صورت نداده اند.

وی سپس با بیان اینکه مطالبات انقلابی جامعه بچه مسلمان و رزمندگان و انقلابیون را در حوزه فرهنگی و هنری نمی بینیم تصریح کرد: این باعث تأسف است که دیدگاه های حضرت آقا در مسائل فرهنگی به خصوص سینما محقق نشده و باید این اتفاق با نظارت دقیق کمیسیون فرهنگی مجلس دوازدهم رخ بدهد.

شرف الدین یادآور شد: فیلم های جشنواره چهل و دوم فیلم فجر چنگی به دل نمی زدند. کسانی که فیلم ها را دیدند زیاد از جشنواره راضی نبودند. بماند که در اجرای جشنواره هم برخی مسائل حاشیه ای پیش آمد مثل قضیه شیخ طادی که برایم به شدت تأسف برانگیز بود که ایشان به حجاب به عنوان مسأله ارزشمند و قانونی گیر می دهد و برای خوش آمد بیگانگان شو اجرا می کند!

این سینماگر در همین راستا ادامه داد: در مجلس دوران روحانی عده ای باور داشتند که باید با غرب سازش کنیم و محور سازش را روحانی می دانستند و برای همین هم با او و وزرایش مماشات می کردند؛ اما امروز از خودمان این سوأل را می کنیم که کدامیک از وعده هایی که او داد به نتیجه رسید؟ همه چیز پیچیده تر شد. در آن روزگار کمیسیون فرهنگی مجلس باور کرده بودند که باید با مسئولان وقت کنار بیایند. یک سری فیلم در زمان ایشان ساخته شد که عجیب بود. گویی مسیر هموار بود برای عده ای خاص که در سینما هر کاری دوست دارند انجام دهند و در آن دوره مجلس گویا با مسئولان وزارت ارشاد و سازمان سینمایی رودرواسی داشت در صورتی که گویا آن ها شیفته غرب بودند!

تهیه کننده فیلم های سینمایی «بی همتا» و «فرزند صبح» تأکید کرد: تعارفات در عملکرد مسئولان کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی نباید هیچ جایی داشته باشد و آن ها باید با جدیت و قاطعانه برخورد اساسی با هرکس فرهنگ این کشور را تخریب می کند داشته باشند.

وی در خاتمه این گفتگو افزود: من امیدوارم مسئولان کمیسیون فرهنگی مجلس دوازدهم حساسیت بیشتری روی موضوعات فرهنگی و هنری داشته باشند. خوشبختانه مجلسی ها روی مسائل اقتصادی به شدت حساس هستند و این اتفاق شایسته تقدیر است اما باید به همان میزان روی مسائل فرهنگی که جزو ضروریات جامعه محسوب می شود نیز حساس باشند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.