سه‌شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۵:۳۴

وزیر ارشاد:

پدیده‌هایی نظیر «دانشجو ـ خبرنگار» که اساساً نگاه سنتی به رسانه را به چالش کشیده است/ اسناد و متون حقوقی گذشته با نگاه تازه بازبینی و به‌روزرسانی شوند

محمدمهدی اسماعیلی در اختتامیه چهل و یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر

سینماپرس: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: پیدایش رسانه‌های نوین و رشد و پویایی بی‌وقفه پدیده‌هایی مانند «دانشجو-خبرنگار»، اساساً نگاه سنتی به رسانه را به چالش کشیده است.

به گزارش سینماپرس، محمدمهدی اسماعیلی در پیامی به سیزدهمین جشنواره نشریات دانشجویی (تیتر ۱۳)، با تاکید بر نوآوری و درک درست از شرایط امروزی رسانه‌ها و طرح پیشنهاد بازبینی و به‌روزرسانی اسناد و متون حقوقی گذشته، این اقدام را در راستای به رسمیت شناخته شدن فعالیت‌های رسانه‌ای دانشجویان در شبکه‌های اجتماعی دانست.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: سیزدهمین جشنواره نشریات دانشجویی «تیتر» که امسال در مشهد مقدس و در کنار مضجع شریف علی‌ابن موسی الرضا(ع) برگزار می‌شود، فرصت مغتنمی است تا دانشجویان عزیز، مدیران و سردبیران ارجمند این نشریات در کنار کارشناسان محترم نشریات دانشجویی و مدیران کوشا در دو وزارتخانه علوم، تحقیقات و فناوری و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در تعاملی پویا و هدفمند به تبادل تجربیات گران‌سنگ خود بپردازند و با حقوق و تکالیف خود در عرصه تولید آثار دانشجویی بیشتر آشنا شوند.

در این پیام آمده است: تنوع آثار و گوناگونی موضوعات در رشته‌های این جشنواره حکایت از گستردگی فعالیت نشریات دانشجویی و روند روبه رشد آن دارد. در سال‌های اخیر، ایجاد تنوع در قالب‌های رسانه‌ای و پیدایش رسانه‌های نوین و رشد و پویایی بی‌وقفه پدیده‌هایی نظیر «دانشجو ـ خبرنگار» که اساساً نگاه سنتی به رسانه را به چالش کشیده است، ایجاب می‌کند در عرصه‌های مختلف به نوآوری و درک درست از شرایط امروزی رهنمون شویم. از این منظر پیشنهاد می‌شود اسناد و متون حقوقی گذشته با نگاه تازه بازبینی و به‌روزرسانی شوند؛ اقدامی که در پرتو آن فعالیت در شبکه‌های اجتماعی و «رایانه سپهر» (فضای مجازی) هم به عنوان عرصه‌های جدید فعالیت رسانه‌ای دانشجویی به رسمیت شناخته خواهد شد. در این مسیر که تدبیر و همراهی دبیرخانه شورای‌عالی انقلاب فرهنگی را طلب می‌کند، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی همراه و همیار دو وزارتخانه علوم، تحقیقات و فناوری و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خواهد بود.

وزیر فرهنگ تاکید کرد: این نکته مهم است که دانشجویان عزیزمان، فعالیت در نشریات دانشجویی و قلم زدن در این عرصه نسبتاً محدود را مقدمه و تمرینی برای یادگیری فعالیت رسانه‌ای در آینده و در سطح ملی و بین‌المللی بدانند. این تجربه بی‌شک مسیر رسانه‌نگاری در عرصه‌های بزرگ‌تر را برای آنان تسهیل خواهد کرد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.