یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۵:۲۰

جانشین وزیر ارشاد مطرح کرد؛

«وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی» دارای یک اداره کل جدید با عنوان «اداره‌ کل پیام‌ رسان‌های اجتماعی» می‌شود

معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

سینماپرس: جانشین وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: اداره‌ کل پیام‌ رسان‌های اجتماعی با پیگیری‌های انجام‌شده به زودی در این وزارتخانه راه اندازی خواهد شد و بخش مرتبط و مشخصی برای سواد رسانه هم در معاونت امور رسانه و تبلیغات شکل می‌گیرد.

به گزارش سینماپرس، سید محمد هاشمی روز یکشنبه در آیین اختتامیه دومین جشنواره منطقه‌ای مطبوعات شرق کشور به میزبانی خراسان جنوبی افزود: در حوزه صوت و تصویر فراگیر نیز فعالیت‌های حجیم و متراکمی انجام داده‌ایم و برای سلامت محتوا و تقویت پیام رسانی در مجموعه پلتفرم‌ها برنامه ریزی‌های خوبی شده است.

وی با اشاره به اینکه ۲ اداره کل در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تشکیل یا ترمیم و تکمیل می‌شود گفت: علاوه بر تشکیل اداره کل پیام رسان‌های اجتماعی، تمامی فیلم‌های سینمایی اعم از داخلی و خارجی نیز در سازمان سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی پالایش و تایید می‌شوند.

معاون حقوقی، امور مجلس و استان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: نظارت بر هر گونه تبلیغات در فضای مجازی بر عهده این وزارتخانه است و درخصوص تبلیغات در فضای مجازی نیز اداره کل تبلیغات وظایف خود را دنبال می‌کند.

وی افزود: چون مسئولیت محتوایی با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است طبیعتا باید آرایش ساختاری متناسب با این فضا را داشته باشیم.

هاشمی با اشاره به اینکه رسالت رسانه در دنیای پیشرفته و متجدد که هر روز پیچیدگی بروز می‌دهد، سخت تر شده، گفت: از هوش مصنوعی گرفته تا مفاهیمی مانند صوت و تصویر فراگیر که در دل رسانه تعریف می‌شود، رسالت و تکلیف اهالی رسانه را سخت‌تر و پیچیده‌تر کرده است.

وی بیان کرد: امروز محل انتقال پیام نه تنها روزنامه که فضای مجازی با اتفاقات به روز شده است لذا وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی طبق رسالتی که بر دوش دارد برای اینکه با شرایط روز تطیبق یابد نام معاونت مطبوعاتی و اطلاع رسانی را در دولت سیزدهم به نام معاونت امور رسانه و تبلیغات تغییر داد.

جانشین وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی همه تلاش خود را معطوف کرده با مباحث روز علم رسانه منطبق شود، اهالی رسانه نیز باید با این تطیبق‌های لحظه‌ای از کورس نفس گیر اطلاع رسانی عقب نیفتند تا پایگاه و سکوی اطلاع رسانی را از دست ندهند بلکه بتوانند با به روز کردن دانش و تخصص خود از طریق فناوری با طراوت، تازگی و اثرگذاری در این میدان بمانند.

وی در ادامه پروفسور کاظم معتمدنژاد را نعمتی برای خراسان جنوبی خواند و گفت: تکریم این شخصیت علمی ارزشمند بوده و امید است رسانه‌ها بر مدار چنین شخصیت‌هایی گام بردارند.

هاشمی حمایت استاندار خراسان جنوبی از فرهنگ، هنر و رسانه را قابل قدردانی دانست و ادامه داد: برای اینکه اقدامات دولت در یک استان بدرخشد لازمه آن توجه به رسانه است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی هم گفت: دومین جشنواره منطقه‌ای مطبوعات شرق کشور از خرداد سال گذشته با مشارکت استان‌های خراسان جنوبی، خراسان رضوی، خراسان شمالی، سیستان و بلوچستان، یزد، کرمان و جنوب کرمان کلید خورد.

علی فرخنده با اشاره به برگزاری هر دو دوره جشنواره در دولت سیزدهم افزود: برگزاری این گونه جشنواره‌ها نیازمند عقبه و پیشنیه قوی بوده که خراسان حنوبی از این قابلیت‌ها بهره مند است.

وی گفت: در مرحله اول ۶۰۰ اثر به دبیرخانه ارسال شد که بعد از بررسی توسط دبیرخانه، ۴۱۷ اثر شامل ۲۵۵ اثر در بخش آزاد و ۱۶۲ اثر در بخش موضوعی برای داوری تایید شد و امروز از ۲۸ برگزیده تجلیل می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی از برگزاری جشنواره ملی سواد رسانه جایزه پروفسور متعمدنژاد همزمان با روز قلم در تیر امسال نیز خبر داد و گفت: خراسان جنوبی زمانی که تاسیس شد ۱۱ رسانه داشت اما اکنون در استان ۸۸ رسانه فعال است.

همچنین در این آیین با حضور جانشین وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، استاندار خراسان جنوبی، شماری از مسوولان و اهالی رسانه، برگزیدگان دومین جشنواره منطقه‌ای مطبوعات شرق کشور از جمله محسن نوفرستی عکاس ایرنا برای رتبه اول بخش عکس و عصمت برزجی خبرنگار ایرنا خراسان جنوبی برای رتبه سوم بخش گزارش معرفی و تجلیل شدند.

این جشنواره در ۲ بخش آزاد و موضوعی برگزار شد که بخش آزاد شامل سرمقاله و یادداشت، تیتر، خبر، گزارش، عکس و مصاحبه بود و بخش موضوعی نیز مهار تورم - رشد تولید - پرهیز از اسراف و تجمل - معرفی کالاهای فرهنگی بومی، معرفی پروفسور معتمدنژاد، تحکیم بنیان خانواده با موضوعات جمعیت - زیست عفیفانه، پیشگیری از توزیع و اعتیاد به مواد مخدر - امنیت پایدار مرز - انسجام اجتماعی و اعتماد به نفس را در بر داشت.

خادمان حرم امام رضا (ع) نیز به مناسبت دهه کرامت این آیین را معطر به شمیم عطر رضوی کردند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.