شنبه ۵ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۴۳

«محمدرضا ورزی» در گفتگو با «سینماپرس» مطرح کرد:

درگذشت «آیت الله رئیسی» یک فاجعه بزرگ ملی است/ امیدوار بودیم با استمرار حضور ایشان در عرصه «ریاست جمهوری» مشکلات کلیدی و ریشه‌ای کشور برطرف شود

محمدرضا ورزی در نخستین گردهمایی سینماگران انقلاب و دفاع مقدس

سینماپرس: محمدرضا ورزی کارگردان سینما و تلویزیون ضمن عرض تسلیت به مناسبت شهادت رئیس جمهوری، وزیر امور خارجه و همراهان آن‌ها گفت: ایشان بسیار انسان اهل تعاملی بودند و با اصحاب فرهنگ و هنر ارتباط بسیار خوبی برقرار می کردند که این یکی از ویژگی های مهم شان به شمار می رفت.

کارگردان فیلم های سینمایی «پروین» و «ابراهیم خلیل الله» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: انا لله و انا الیه راجعون؛ بنده پیش از هر چیز باید بگویم درگذشت آیت الله رئیسی یک فاجعه بزرگ ملی است و این مصیبت بزرگ را خدمت همه مردم ایران تسلیت عرض می کنم.

وی ادامه داد: من به این سید بزرگوار بسیار ارادت داشتم؛ از زمانی که آیت الله رئیسی رئیس شورای نظارت سازمان صدا و سیما بودند تا زمانی که به دادستانی رسیدند با ایشان مراوده داشتم. ایشان بسیار انسان اهل تعاملی بودند و با اصحاب فرهنگ و هنر ارتباط بسیار خوبی برقرار می کردند که این یکی از ویژگی های مهم شان به شمار می رفت. من در زمانی که ایشان رئیس قوه قضائیه بودند و پس از آن در دوران ریاست جمهوری شان نیز توفیق داشتم که از نزدیک خدمت شان برسم و با ایشان هم کلام شوم.

ورزی خاطرنشان کرد: آیت الله رئیسی بسیار صمیمی و بی ادعا و متواضع بودند؛ ایشان دغدغه رشد و اعتلای جامعه از هر نظر را داشتند و تمام اهتمام شان را به کار می بستند تا بهترین اتفاقات برای مردم رقم بخورد به ویژه آنکه انسانی به شدت فرهنگ دوست و هنرپرور بودند و از این رو هنرمندان احساس بسیار خوبی در ارتباطات شان با ایشان داشتند.

این سینماگر سپس با بیان اینکه یکی از دلخوشی های ما این بود که در دوران ایشان یک دولت انقلابی سالم ایجاد شده متذکر شد: ما حضور ایشان و تشکیل دولت ایشان را یک غنیمت بزرگ برای کشور می دانستیم و امیدوار بودیم با استمرار حضور ایشان در عرصه ریاست جمهوری مشکلات کلیدی و ریشه ای کشور برطرف شود.

کارگردان سریال های تلویزیونی «سال های مشروطه» و «معمای شاه» در بخش دیگری از این گفتگو با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری پیش رو تصریح کرد: امیدوارم دولت انقلابی ایشان به نحو شایسته ای استمرار پیدا کند و دستاوردهای ارزشمندی که آیت الله رئیسی در دولت شان به وجود آوردند خدای ناکرده از بین نرود.

ورزی تأکید کرد: بنده برای ایشان آرزوی همنشینی با جد بزرگوارشان را دارم و همچنین مایل هستم از طریق رسانه شما عرض ارادت خود را به شهید امیرعبدالهیان که به ایشان ارادت داشتم و فقدان ایشان هم در وزارت امور خارجه یک فاجعه بزرگ محسوب می شود اعلام کنم. همچنین باید یادی کنم از امام جمعه محترم تبریز آیت الله آل هاشم که از محبوبیت و مقبولیت بسیار بالایی در این شهر برخوردار بودند و بنده ایشان را از نزدیک می شناختم و جز تواضع و فروتنی نکته دیگری از ایشان در ذهن ندارم. فقدان همه این عزیزان فاجعه ای بس بزرگ است و من بار دیگر این ضایعه بزرگ را به همه هم میهنان و خانواده های گرانقدر این شهدای والامقام تسلیت می گویم.

وی در پایان این گفتگو خاطرنشان کرد: در حال حاضر اسباب دلخوشی ما در این روزهای به شدت تلخ فرمایشات رهبر بزرگ و فرزانه انقلاب اسلامی است؛ ایشان با سخنان به موقع خود دلگرمی خوبی برای تداوم دولت انقلابی ایجاد کردند که همین مسأله می تواند تسکین دهنده این فاجعه بزرگ باشد.

گفتنی است؛ آیت الله سیدابراهیم رئیسی هشتمین رئیس جمهوری اسلامی ایران روز یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ پس از افتتاح سد «قیز قلعه‌سی» در مسیر افتتاح پروژه «ارتقای کیفیت پالایشگاه تبریز» در منطقه ورزقان دچار سانحه سقوط بالگرد شد و در شب ولادت هشتمین اختر تابناک امامت و ولایت، به همراه حجت‌الاسلام سید محمدعلی آل هاشم نماینده ولی‌فقیه و امام جمعه تبریز، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه، مالک رحمتی استاندار آذربایجان شرقی، سردار سید مهدی موسوی فرمانده یگان حفاظت ریاست جمهوری و تعدادی از خدمه پرواز به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.