سه‌شنبه ۲۹ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۱۳

کارگردان «نفوذی» در گفتگو با «سینماپرس» مطرح کرد:

برخی جریانات سیاسی می‌خواهند از آب گل آلود ماهی بگیرند/ کاندیداها به فرمایشات «امام خامنه‌ای» توجه ویژه‌ای داشته باشند

مهدی فیوضی در مراسم اختتامیه پنجاه و دومین جشنواره فیلم رشد

سینماپرس: مهدی فیوضی کارگردان سینما با اشاره به انتخابات زودهنگام ریاست جمهوری، نسبت به عدم شفافیت و کلی گویی در برنامه‌های نامزدها و کم‌توجهی نسبت به لزوم افزایش بصیرت مردم هشدار داد.

کارگردان فیلم سینمایی «محرمانه تهران» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس تصریح کرد: متأسفانه مسئولان فرهنگی دولت آقای رئیسی مطلوب نبودند و همیت و انقلابی گری ایشان را نداشتند؛ در واقع آن ها برخلاف اخلاق و رفتار و سیاست و تدبیر و همیت و انقلابی گری آقای رئیسی رفتار می کردند. در زیرمجموعه های فرهنگی و افرادی که به عنوان مشاور در کنار آن ها بودند ما شاهد حضور افراد قوی نبودیم و به همین علت دغدغه های حضرت آقا پیروی و اجرایی نمی شد.

فیوضی در همین راستا ادامه داد: از این رو امیدوارم کاندیداهایی که مطرح شدند و برای حضور در انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کردند به فرمایشات حضرت آقا توجه ویژه ای داشته باشند تا ان شاالله شاهد پیشرفت و تعالی روز به روز کشورمان در همه زمینه ها به ویژه حوزه مهم فرهنگی باشیم.

این سینماگر سپس با بیان اینکه امروز مهمترین شاخص برای انتخاب خود آیت الله رئیسی است اظهار داشت: حضرت آقا واژه های زیبایی را در خصوص این شهید عزیز به کار بردند از جمله اینکه ایشان یکی از بهترین ها در زیر آسمان بودند و یا هرگز خستگی نمی شناختند و شبانه روز بدون تعطیلی کار می کردند. بدیهی است اگر کسانی که به میدان انتخابات می آیند به این شاخصه ها خود را نزدیک می دانند باید در انتخابات ریاست جمهوری حضور داشته باشند در غیر این صورت نباید اصلاً خود را محق حضور در این انتخابات بدانند.

وی خاطرنشان کرد: بنده امیدوارم مردم هم به افرادی که از نظر شاخص به آقای رئیسی نزدیک هستند رأی بدهند. کسانی که مانند آقای رئیسی هستند باید در بعد فرهنگی نگاه شان نگاه حضرت آقا باشد و زیرمجموعه خود را از یک خیابان یک طرفه انتخاب نکنند و از طیف های مختلف فرهنگی که انقلابی هستند نظر بگیرند و برترین ها را گلچین کنند. بی تردید اگر این اتفاق رخ بدهد مسیر درست خواهد شد.

تهیه کننده فیلم سینمایی «جشن تولد» در پاسخ به این پرسش که به عقیده شما در این شرایط بحرانی و حساس اهمیت افزایش بصیرت در آحاد افراد جامعه برای فریب نخوردن چقدر زیاد است متذکر شد: برخی جریانات موج سازی ها را از روز اول شروع کردند و می خواهند از آب گل آلود ماهی بگیرند. این ها پشتوانه مالی و رسانه قوی دارند و در فضای مجازی هم حسابی کار می کنند و بنده امیدوارم مردم دیگر گول آن ها نخورند.

فیوضی در خاتمه این گفتگو تأکید کرد: ما اگر جامعه را طیف ۱۰۰ درصدی در نظر بگیریم حدود ۲۰ درصد آن ها انقلابی هستند و ۲۰ درصد معاند نظام هستند و ۶۰ درصد عامه مردم هستند و نگاه شان به تبلیغات است و هر طرفی تبلیغات قوی تری کند عامه ناخواسته به آن سمت گرایش پیدا می کند. مردم با این اتفاقی که افتاد و شهادت رئیس جمهور و... موج انقلابی گری و حس عاطفی به این نوع آدم ها وجود دارد ممکن است به سمت موج انقلابی گری بروند اما اگر طرف مقابل آن حس را مخدوش کنند ممکن است خطرناک شود و امیدوارم این اتفاق رخ ندهد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.