شنبه ۱۲ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۳۳

رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی:

جریاناتی در دنیا در حال تلاش برای تضعیف خانواده هستند که باید در مقابل آنها ایستادگی کرد

محمدمهدی ایمانی‌پور

سینماپرس: رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی با اسقف اعظم یونان دیدار کرد و در زمینه‌های مختلف همکاری دینی به بحث و تبادل نظر پرداخت.

به گزارش سینماپرس، حجت‌الاسلام ایمانی‌پور، رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، در دیداری با جناب ایرونیموس دوم، اسقف اعظم آتن و کل یونان، بر ضرورت همکاری ادیان برای حل مشکلات جامعه بشری تأکید کرد.

رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در این دیدار که در آتن برگزار شد، با اشاره به سابقه ۲۰ تا ۳۰ ساله گفتگوی بین ادیان میان ایران و یونان، گفت: ادیان می‌توانند در حل مشکلات و مصائب جامعه بشری نقش‌آفرین باشند.

وی با بیان اینکه گفتگوهای دینی میان دو کشور به دلیل پاندمی کرونا به تعویق افتاده بود، خواستار از سرگیری این گفتگوها و تشریک مساعی برای حل مشکلات مشترک شد.

رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی همچنین در این دیدار به موضوع خانواده و تهدیداتی که این نهاد مقدس با آن روبرو است اشاره کرد و گفت: جریاناتی در دنیا در حال تلاش برای تضعیف خانواده هستند که باید در مقابل آنها ایستادگی کرد.

ایرونیموس دوم، اسقف اعظم یونان، نیز در این دیدار با ابراز خرسندی از گفتگوهای انجام شده، بر نقش رهبران دینی در ایجاد صلح و آرامش جهانی تأکید کرد.

وی با بیان اینکه گفتگو و درک متقابل میان ادیان مختلف ضروری است، از آمادگی کلیسای ارتدکس یونان برای ادامه گفتگوها با ایران خبر داد.

کشیش امانوئیل، مسئول بخش گفتگوهای ادیان اسقف گری آتن، نیز در این دیدار با اشاره به مشترکات ادیان مختلف در زمینه‌هایی مانند حقوق بشر، آزادی و خانواده، گفت: گفتگو و تبادل نظر در این زمینه‌ها می‌تواند به حل مشکلات مشترک کمک کند.

وی همچنین بر ضرورت توقف جنگ‌ها و تلاش برای صلح جهانی تأکید کرد.

رئیس دستگاه دیپلماسی فرهنگی کشور در ادامه‌ی این دیدار با اشاره به مشکلات جهان امروز، گفت: جهان در حال پوست اندازی است و دین در تمدن جدید جهانی نقش پررنگی خواهد داشت.

وی با بیان اینکه سازمان‌های بین‌المللی در حل مشکلاتی مانند جنگ اوکراین ناکارآمد بوده‌اند، گفت: دین می‌تواند جایگزین مناسبی برای هدایت و صلح جهانی باشد.

رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی همچنین به موضوع آموزش جوانان و ضرورت استفاده از روش‌های جدید برای ترویج آموزه‌های دینی اشاره کرد.

وی در پایان این دیدار از اسقف اعظم یونان برای سفر به ایران دعوت کرد و ابراز امیدواری کرد که گفتگوهای دینی میان دو کشور ادامه یابد.

گفتنی است که در این دیدار دو طرف زمینه‌های مختلف همکاری دینی، از جمله گفتگوی بین ادیان، آموزش جوانان و صلح جهانی، بحث و تبادل نظر کردند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.