پنجشنبه ۱۰ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۹:۴۱

با سرمایه‌گذاری «کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان»؛

اثر مجعول «در سایه سرو» به «اسکار ۲۰۲۵» رسید

انیمیشن در سایه سرو

سینماپرس: پویانمایی ایرانی «در سایه سرو» جایزه بزرگ و جایزه بهترین انیمیشن دوبعدی نوزدهمین جشنواره انیمیشن «انیمایو» اسپانیا را دریافت کرد و به صورت مستقیم در فهرست نامزدهای دریافت جایزه فیلم‌های کوتاه انیمیشن برای رقابت اسکار ۲۰۲۵ قرار گرفت.

به گزارش سینماپرس، خبر موفقیت پویانمایی ایرانی در سایه سرو را نشریه ورایتی سینمای جهان که معتبرترین اخبار سینمای جهان را مخابره می‌کند، منتشر کرده است.

اسطوره انیمیشن دیزنی، جان ماسکر «پری دریایی کوچولو»، «علاءالدین» که ریاست هیات داوران جشنواره را برعهده داشت، «در سایه سرو» ساخته حسین ملایمی و شیرین سوهانی را به دلیل صحنه‌نگاری، استفاده از نور، فیلم‌نامه و داستان تمجید کرد.

این پویانمایی تولید کانون که تاکنون ده‌ها جایزه بین‌المللی از جشنواره‌های داخلی و بین‌المللی دریافت کرده است در مورد یک ناخداست که از اختلال استرس پس از سانحه رنج می‌برد، او با دخترش در خانه‌ای محقر در کنار دریا و در انزوا زندگی می‌کند. آن‌ها باید با چالش‌های یک زندگی سخت مقابله کنند.

آکادمی علوم و هنرهای سینما اعلام کرده است که مراسم اسکار ۲۰۲۵ امسال به جای ۲۰ اسفند یک هفته زودتر یعنی روز ۱۲ اسفند ۱۴۰۳ (۲ مارس سال ۲۰۲۵) برگزار می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.