پنجشنبه ۱۰ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۹:۵۸

مدیرعامل کانون پرورش فکری:

برخورد تحصیلی با دغدغه‌ها به تحقق اهداف کمک می‌کند

حامد علامتی

سینماپرس: مدیرعامل کانون پرورش فکری در دیدار با نوجوانان عضو مراکز فرهنگی‌هنری کانون استان گلستان بر برخورد تحصیلی به‌جای برخورد حصولی با مسایل و دغدغه‌ها برای رسیدن به اهداف تاکید کرد.

به گزارش سینماپرس، حامد علامتی در این نشست که با حضور مسوولان ستادی و استانی روز ۹ خرداد در مجتمع فرهنگی‌هنری کانون گرگان برگزار شد با تاکید بر این نکته خطاب به نوجوانان گفت: اگر بخواهید فردی اثرگذار در جامعه باشید و به اهداف مورد نظر خود سریع‌تر دست پیدا کنید نباید منتظر بمانید که تمام شرایط برای شما مهیا شود بلکه باید تلاش کنید خودتان زمینه‌ها را فراهم کنید.

مدیرعامل کانون در نخستین برنامه سفر خود به استان گلستان در نشست با اعضای ارشد مراکز کانون این استان صحبت‌های نوجوانان را شنید و به دغدغه‌ها و درخواست‌های آن‌ها به پاسخ‌ گفت.

برگزاری کارگاه‌های هنری سیاه‌قلم، آموزش رایانه و هوش مصنوعی، افزایش اعتماد به‌نفس و فن بیان برای نوجوانان، تفسیر قرآن، کافه‌کتاب، راه‌اندازی باشگاه سرود، آهنگ‌سازی و موسیقی و... در مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و طرح برخی مشکلات مراکز از جمله درخواست‌هایی بود که از سوی نوجوانان مطرح شد و مدیرعامل قول بررسی و رسیدگی داد.

علامتی در بخش دوم صحبت‌های خود با اشاره به نزدیکی سال‌روز رحلت امام خمینی(ره) و قیام ۱۵ خرداد به طرح پرسش‌هایی از نوجوانان در باره قیام امام خمینی (ره) پرداخت و در ادامه برخی اندیشه‌های امام و علت و چگونگی وقوع انقلاب اسلامی و پیروزی آن در سال ۵۷ را برای نوجوانان توضیح داد.

وی یکی از مهم‌ترین دلایل وقوع انقلاب اسلامی را برخورد تحصیلی امام با این موضوع دانست و از نوجوانان خواست برای رسیدن به آینده روشن و تاثیرگذار بودن در مسیر اهداف خود از شیوه و اندیشه امام پیروی کنند.

مدیرعامل کانون در پایان از نوجوانان خواست تلاش کنند سطح علمی خود را بالا ببرند تا در آینده بتوانند افراد تاثیرگذاری در جامعه باشند.

در ابتدای دیدار نوجوانان با مدیرعامل و مسوولان، سیدرضا نظری مدیرکل آموزش و پرورش استان گلستان نیز در سخنانی ضمن قدردانی از مدیرعامل و اعضای شورای معاونان کانون به‌خاطر حضور در استان گلستان و رسیدگی به مشکلان کانون این استان گفت: آموزش و پرورش در سال‌های اخیر تلاش کرده در حوزه‌های تربیتی، پژوهشی و آموزشی مسیرهای خوبی را پیش‌روز دانش‌آموزان قرار دهد.

وی با اشاره به کسب مقام‌ها و رتبه‌های استانی، کشوری و بین‌المللی از سوی کودکان و نوجوانان این استان در رشته‌های مختلف افزود: تلاش می‌کنیم با برنامه‌ریزی درست چشم‌انداز و الگوی ذهنی مناسبی را برای دانش‌آموزان ترسیم کنیم.

اجرای گروه سرود اعضای کانون استان گلستان، شعر و دل‌نوشته‌خوانی نوجوانان عضو مراکز، مداحی و رونمایی از نقاشی نوجوان هنرمند گلستانی از دیگر برنامه‌های این دیدار بود.

لازم به یادآوری است مدیرعامل در ادامه برنامه‌های سفر خود به استان گلستان با فعالان حوزه کودک و نوجوان، نماینده ولی فقیه و استاندار گلستان نیز دیدارهایی خواهد داشت.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.