جمعه ۱۱ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۱۷

کارگردان «مادر سوجان»:

«مادر سوجان» در ۶۰ قسمت تا دو ماه آینده آماده پخش خواهد بود

سریالی«مادر سوجان»

سینماپرس: حسین تبریزی کارگردان سریال در حالی از روزهای پایانی فیلمبرداری این مجموعه تلویزیونی می‌گوید که در دو ماه آینده می‌توان رویِ پخش این سریال در تلویزیون حساب باز کرد.

به گزارش سینماپرس، چند سال قبل صحبت از ساخت سریالی به نام «مادر سوجان» بود که گفته می‌شد قرار است در ۳۰۰ قسمت ویژگی‌های یک زن ایرانی شمالی را به تصویر بکشد.

همچنین نکته شاخص و ویژه‌ای که در این سریال وجود داشت این بود که علاوه بر طولانی بودن «مادر سوجان»، داستان هیچ‌کدام از اپیزودهای این سریال تکراری نباشد و در واقع هر بار، موضوعات جدیدی مخاطب را درگیر کند.

بیش از یک سال است که این سریال تحت عنوان «سوجان» فیلمبرداری‌اش آغاز شده و به تعبیر حسین تبریزی کارگردان این سریال یکی دو ماه از فیلمبرداری آن باقی مانده است. او همچنین درباره پخش این سریال به تسنیم گفت: «مادر سوجان» در ۶۰ قسمت ساخته می‌شود و می‌توان تا دو ماه آینده آماده پخش خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: این سریال قرار است با قصه‌هایش مخاطبان را به دل سه نسل از یک خانواده ببرد؛ مادربزرگ، مادر و نوه که همان سوجان نام دارد. نقش مادربزرگ را خانم ثریا قاسمی به نحو شایسته‌ای ایفا کرده‌اند؛ مادر را حدیث نیک‌رو و سوجان را که نوه داستان است غزاله اکرمی بازی می‌کند.

به گفته تبریزی، هنرمندان این سریال بی‌شمارند و خوشبختانه همه از کاربلدها و حرفه‌ای‌های سینما و تلویزیون‌اند. بخشی از داستان به دوره تاریخی ۵۰ ساله برمی‌گردد که بازیگرانی همچون بهمن دان، مهدی علی‌پور، نگار بابایی، فریده دریامج و اتابک نادری در آن ایفای نقش می‌کنند.

قصه و دورانی که به آن پرداخته شده روایت‌هایش کششِ آن را دارد مخاطب را با خودش بکشاند. تقریباً تمام لوکیشن‌ها در استان گیلان است و البته بخش‌هایی از قصه به تهران قدیم برمی‌گردد. پیش از این تهیه‌کننده سریال به خبرنگار تسنیم گفته بود «سوجان» در ۵ فصل درنظر گرفته شده بود که فعلاً یک فصل تولید خواهد شد.

در فصل اول، وقایع تاریخی سال‌های ۱۳۱۰ تا ۱۳۵۷ در گیلان در یک مجموعه ۶۳ قسمتی روایت می‌شود و مهم‌ترین موضوع آن نقش و اهمیت زن در خانواده و جامعه است. این مجموعه تلویزیونی را حسین تبریزی کارگردانی می‌کند و در ۶۰ قسمت به آنتن تلویزیون خواهد رسید.

غزال اکرمی بازیگر جوانی است که نقش اصلی این سریال با نام سوجان را دارد. بخش مهمی از قصه بر محور شخصیت او می‌گردد. ثریا قاسمی، بازیگر پیشکسوت که به تازگی در سریال عشق کوفی دیده‌شد در این سریال نقش مادرجان (مادربزرگ سوجان) را ایفا می‌کند.

علی مرادی را شاید بیشتر به خاطر اجراهایش در قامت مجری تلویزیونی بشناسید. این بازیگر در سریال سوجان نقش (قربان) پسرعموی سوجان را دارد. حدیث نیکرو بازیگری که اخیرا او را با نقش سوده در سریال تب و تاب دیدیم، نقش مادرحوا (مادر سوجان) را در سریال بر عهده دارد.

حمیدرضا نعیمی، بازیگر و کارگردان باسابقه سینما، تئاتر و تلویزیون در سریال مادر سوجان نقش پدر سوجان را بازی می‌کند و حضور پررنگی در سریال دارد. مهران رجبی، بازیگر تلویزیون و سینما و مجری تلویزیون در این سریال نقش عموی سوجان (پدر قربان) را بازی می‌کند. زهرا جهرمی بازیگر نقش طلا در سریال سوجان یکی از شخصیت‌های شهری قصه است که جزو نقش‌های اصلی به شمار می‌رود.

در این میان مهدی صبایی هم نقش پیچیده غلام در سریال سوجان را برعهده دارد.

ثریا قاسمی، سیدمهرداد ضیایی، حمیدرضا نعیمی، مهران رجبی، مهدی صبایی، بهادر زمانی، علی مرادی، غزاله اکرمی، افشین غیاثی، رامین راستاد، حدیث نیکرو، ساغر عزیزی، شیرین محسنی، زهرا جهرمی، پریسا دوستی، فرج گل‌سفیدی، رضا عباسی، بهمن دان، اتابک نادری، فریده دریامج، علی علیپور، نگار بابایی، امین چنارانی، مهران ضیغمی، فرخنده طالبی، مرجان متقی، بهمن صادق حسنی، مرتضی عالم، فاطمه حاجوی، منیره حسین‌زاده، معصومه محمدپور، دلسا معجزی، مرسده جهانی، باقر یکتا، فریبرز زیده‌سرایی و عادل علیزاده از جمله بازیگران این سریال تلویزیونی‌اند.

داستان این سریال قصه زندگی «سوجان» دختری گیلانی، از دوره نوجوانی تا دوران مادری و مادربزرگی اوست و در همین دوران بخش‌های مهمی از تاریخ معاصر ایران و گیلان روایت می‌شود. سریال «مادر سوجان» به وضعیت تاریخی، سیاسی و اجتماعی آن دوران اشاره می‌کند و آداب و رسوم اصیل گیلانی با حضور بازیگران مطرح ملی و استانی به تصویر کشیده خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.