یکشنبه ۲۷ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۳۴

«مدیرعامل اسبق انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس» در گفتگو با «سینماپرس» مطرح کرد:

«فرهنگ» در واقع زیربنای هر نوع تصمیم و تدبیری است/ دوران «ریاست جمهوری حسن روحانی» بزرگترین آسیب را از ناحیه بی‌اعتقادی و بی‌فرهنگی خوردیم

محمدرضا شرف الدین در نشست تحلیلی «فرصت‌ها و تهدیدها»

سینماپرس: محمدرضا شرف الدین تهیه کننده سینما ضمن عرض تسلیت به مناسبت شهادت رئیس جمهوری، وزیر امور خارجه و همراهان آن‌ها در خصوص انتخابات زودهنگام ریاست جمهوری و و اهمیت توجه کاندیداها به مقوله فرهنگ و هنر نکاتی را بیان کرد.

تهیه کننده فیلم های سینمایی «بالای شهر، پایین شهر» و «پرنده باز کوچک» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس در خصوص اهمیت داشتن بصیرت توسط آحاد افراد جامعه در انتخابات ریاست جمهوری پیش رو اظهار داشت: زندگی با بصیرت مختص انسان است. اگر کسی بخواهد زندگی انسانی داشته باشد صرف نظر از هر دین و گرایش باید بداند و با اطلاع و با آگاهی و چشم باز و تدبیر زندگی کند؛ این می شود بصیرت! این مختص انسانی است که بر اساس فترت خود زندگی می کنند.

وی ادامه داد: فرق انسان و حیوان در بصیرت است. پیامبران مبعوث شدند تا بصیرت را برای انسان ها به ارمغان بیاورند. بدیهی است که باید هر تصمیم و تدبیری بر اساس بصیرت باشد. بصیرت یک فرآیند است. بصیرت فرآیندی است که در انسان ها ایجاد می شود. تجربه و مشورت و گفتگو از ابزارهای بصیرت افزایی است. برای ما که معتقد به ولایت هستیم نگاه ولایی به امور بالاترین تیتر بصیرت است. وقتی می خواهیم صاحب بصیرت شویم باید در چارچوب ولایت آن را پیگیری کنیم. رهنمودهای ولی فقیه ما جزو شاخصه هایی است که بصیرت را برای ما ارمغان می آورد.

شرف الدین در پاسخ به این پرسش که به عقیده شما کاندیداهای ریاست جمهوری باید تا چه میزان در حوزه فرهنگ و هنر برنامه ریزی داشته باشند متذکر شد: فرهنگ در واقع زیربنای هر نوع تصمیم و تدبیری است. ما بر اساس شاخصه های فرهنگی مان باید به تدبیر امور بپردازیم. بنابراین رئیس جمهور باید فردی معتقد و به فرهنگ ملی وفادار باشد و قلبش برای ایران اسلامی بتپد.

این سینماگر برجسته تصریح کرد: رئیس جمهور نباید مثل حسن فریدون چشم و گوش بسته تسلیم نظرات و فرهنگ بیگانه باشد؛ رئیس جمهور نباید با کنش های سیاسی و اجتماعی به فرهنگ ملی آسیب بزند.

وی در خاتمه این گفتگو خاطرنشان کرد: همه ما باید مراقبت کنیم به کسی رأی بدهیم که ایمان به فرهنگ ملی و دینی داشته باشد؛ ما به خصوص دوران ریاست جمهوری حسن فریدون بزرگترین آسیب را از ناحیه بی اعتقادی و بی فرهنگی آن خوردیم. اگر معیشت مردم را گروگان گرفت به دلیل این بود که فرهنگ را وابسته به غرب کند. امیدوارم کسی بیاید که جای خالی رئیس جمهور فقید را پر کنند و با رأی بالا و حمایت مردم بتواند به عنوان چهره ملی و تاریخی وفادار به ملت باشد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.