شنبه ۲۶ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۱۹

کارگردان «خورشت خون» در گفتگو با «سینماپرس» مطرح کرد:

برخلاف سینما که زن‌ها وقتی متوجه خیانت همسرشان می‌شوند خانه را ترک می‌کنند، زن نمایش ما می‌ماند تا از همسرش انتقام بگیرد!

نمایش «خورشت خون»

سینماپرس: مرتضی امینی پور کارگردان نمایش «خورشت خون» که تا یازدهم تیرماه سال جاری در سالن قشقایی مجموعه تئاترشهر روی صحنه است در خصوص این اثر با سینماپرس به گفتگو نشست.

کارگردان نمایش «تنهایی. نیمکت. عشق» و «عروسی شغال» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس اظهار داشت: «خورشت خون» اثری برای زن ها با موضوع خیانت است؛ این نمایش می خواهد این نکته را گوشزد کند که زنان برای گرفتن حق شان سکوت نمی کنند. ما در این نمایش با زنی روبرو هستیم که می خواهد حق خود را از همسر خیانتکارش بگیرد.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا مخاطب با فضایی کاملاً زنانه در این اثر روبرو است یا خیر گفت: بله ما ۱۳ بازیگر داریم که ۱۰ نفر از آن ها خانم هستند. من اقتباسی آزاد از نمایش «مده آ فصل دوم» کردم و با شرایط روز این نمایش را بازنویسی کردم تا به این کار رسیدیم.

امینی پور در پاسخ به این سوأل که با توجه به اینکه دیگر مخاطب با موضوع خیانت حاضر به تماشای فیلم های سینمایی هم نیست و چرا شما اصرار دارید این موضوع که بارها به آن پرداخته شده را به شکلی جدی تر در تئاتر به نمایش درآورید متذکر شد: در اغلب فیلم های سینمایی وقتی زن ها با پدیده خیانت از سوی همسرشان روبرو می شوند سکوت می کنند اما برخلاف سینما که زن ها وقتی متوجه خیانت همسرشان می شوند خانه را ترک می کنند زن نمایش ما می ماند تا از همسرش انتقام بگیرد!

این کارگردان تأکید کرد: انتقامی که این زن از همسرش می گیرد انتقامی به شدت سخت است او تصمیم می گیرد بچه های خود را بکشد و داغ آن ها را بر دل شوهرش بگذارد و در واقع به این شیوه او را تنبیه کند.

وی در پاسخ به این پرسش که با توجه به فضای تلخی که در این نمایش حاکم است مخاطب هدف شما چه گروهی از آحاد افراد جامعه هستند خاطرنشان کرد: مخاطب عام هدف من هستند. البته این اثر به لحاظ کیفی و هنری و تکنیک های بدن و فرم می تواند مخاطبان خاص هم داشته باشد و در هر صورت امیدواریم که استقبال خوبی از آن صورت بگیرد.

امینی پور یادآور شد: خوشبختانه ما در جشنواره تئاتر هم آغاز اجرا داشتیم و هر دو سانس سالن فول بود و کامنت های خوبی نیز از مخاطبان مان داشتیم و حال در اجرای عمومی نیز امیدوارم موفق عمل کنیم!

گفتنی است؛ در خلاصه داستان این نمایش آمده است: اکنون تنها هستم و همه‌چیز را از دست داده‌ام... کاش راهی جز مرگ برای انتقام بود.

نظرات

  • رهگذر ۱۴۰۳/۰۳/۲۷ - ۰۹:۳۲
    0 0
    این چطور مجوز گرفته؟
  • مخاطب ۱۴۰۳/۰۳/۲۸ - ۱۴:۵۰
    0 0
    باور کردنی نیست چنین نمایشی مجوز گرفته باشه چشم شورای نظارت روشن

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.