سه‌شنبه ۲۲ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۱:۵۸

رئیس سازمان سینمایی:

«گروه سینمایی فرهنگ» یک سرگروه مجزا نیست/ قرارداد جدیدی برای فیلم‌های آن منعقد نمی‌شود!

محمد خزاعی

سینماپرس: محمد خزاعی بیان کرد که گروه سینمایی فرهنگ یک سرگروه مجزا نیست بلکه کار این گروه در امتداد اکران اصلی سینماها و در راستای کمک به آثار غیرتجاری و پاسخی به مطالبه قدیمی سینماگران است.

به گزارش سینماپرس، محمد خزاعی در جلسه شورای معاونان و مدیران سازمان سینمایی با تاکید بر لزوم بی وقفه امور و برنامه‌ها بر اساس تقویم زمانی اعلام شده قبلی گفت: کلیه فعالیت‌های سازمان و موسسات بر اساس برنامه‌های مصوب و عطف به مصوبات شورا، شایسته است بدون اختلال و کوچک‌ترین وقفه ادامه پیدا کند.

وی در ادامه با اشاره به اهمیت شکل‌گیری گروه سینمایی فرهنگ و حمایت از فیلم‌های غیرتجاری در ژانرهای مختلف افزود: ایجاد گروه سینمایی فرهنگ و انتشار اخبار آن طی چند روز گذشته، با واکنش‌ها و استقبال خیلی خوبی از سوی تهیه‌کنندگان، فیلمسازان و منتقدان قرار گرفت و همین استقبال، نشانگر نیاز سینما به این ظرفیت تازه است. قطعا این گروه ساز و کار مفیدی برای مهجور نماندن فیلم‌های غیرتجاری در مرحله اکران است.

رئیس سازمان سینمایی عنوان کرد: برخی آثار روی پرده سینماها، در عین حال که آثار ارزشمندی هستند، آنچنان که باید در چهار هفته اول اکران - که بر اساس قراردادها تعیین می‌شود - قادر به فروش و ارتباط مناسب با مخاطبان نیستند، این فیلم‌ها همیشه در سایه فیلم‌های کمدی و پرفروش قرار می‌گیرند از این رو، ایجاد این گروه کمک می‌کند تا این دسته از آثار مهجور واقع نشوند.

وی ادامه داد: بر اساس این طرح، پردیس‌های سینمایی که از بیش از ۵ سالن برخوردارند، یک سالن خود را در اختیار نمایش آثار فرهنگی قرار خواهند داد تا اکران این آثار حتی، پس از چهار هفته (کف فروش) ادامه پیدا کند.

خزاعی ادامه داد: با این ساز و کار، هم صاحبان آثار تجاری و هم صاحبان آثار فرهنگی ‌می‌توانند از فرصت نمایش در پردیس‌های مهم کشور برخوردار شوند. در این طرح برنامه‌ریزی شده که ۵ هفته معادل روزانه ۵ سانس با یک سالن، در اختیار گروه سینمایی فرهنگ قرار گیرد.

وی تاکید کرد: آثار گروه «هنر و تجربه» معمولا، به صورت تک سانس و در چند سینمای محدود و هفته‌ای یکی دو سانس است در حالی که کار گروه سینمایی فرهنگ، در امتداد اکران اصلی سینماهاست و فرصت مضاعفی را برای کمک به فیلم های غیرتجاری فراهم می سازد. سیاست‌گذاری سازمان سینمایی بر این است که با این مدل، انتقاد صاحبان آثار و سینماها نسبت به ادامه نداشتن اکران کافی یک فیلم کم‌فروش بعد از چهار هفته، برطرف شود.

خزاعی با بیان اینکه گروه سینمایی فرهنگ یک سرگروه مجزا نیست و قرارداد جدیدی برای فیلم‌های آن منعقد نمی‌شود، گفت: در این گروه، به منظور حمایت از آثار غیرتجاری، تنها یک سانس‌بندی انجام می‌شود و تلاش می‌کنیم حداقل ۴۰ مجموعه سینمایی را در این گروه بگنجانیم تا هر فیلم براساس ضریب با یک یا دو سانس در مدت پنج هفته اکران شود.

خزاعی بیان کرد: به زودی فهرست سینماهای که در مسیر اجرای این طرح قرار می گیرند اعلام و شورای گروه فرهنگ، عناوین فیلم هایی را که در سبد حمایت این برنامه قرار می گیرند، معرفی خواهد کرد.

وی حمایت از انواع گونه های سینمایی را از وظایف ذاتی سازمان سینمایی عنوان و تصریح کرد: یکی از سیاست ها و اولویت های ما تقویت فیلم ها و ژانرهای مختلف است و در گروه سینمایی فرهنگ، این رویکرد تقویت خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.