سه‌شنبه ۲۲ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۲:۰۹

همزمان با روزهای پایانی «دولت سیزدهم»؛

جشنواره‌ای به اسم «ملک‌الشعرا بهار» در قالب «قرارگاه شهید آوینی» فراخوان منتشر کرد!

ادبیات فارسی

سینماپرس: جشنواره ملک‌الشعرا بهار ویژه طرح‌های خلاق انجمن‌های ادبی و هسته‌های مردمی ادبی کشور فراخوان استانی خود را منتشر کرد.

به گزارش سینماپرس، عموم انجمن‌های ادبی و هسته‌های مردمی فعال در حوزه‌ ادبیات می‌توانند طرح‌های خلاق و اجرایی خود در سال ۱۴۰۳ را در محورهای زیر به ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان محل فعالیت انجمن ارسال کنند.


محورهای اولویت‌دار برنامه‌های ادبی:

• برنامه‌های ترویجی حوزه کتاب و ادبیات در شهرستان‌ها (نشست‌های ادبی هفتگی، ماهانه و... و.)

• مسائل روز جامعه و آسیب‌شناسی این حوزه با کمک شعر و ادبیات

• ارائه و پیگیری طرح‌های خلاق ادبی متناسب با بوم استان و شهرستان (جشنواره‌های ادبی ویژه استان و مانند آن)

• برگزاری برنامه‌های ادبی مناسبتی (تقویمی)

• تسهیل برگزاری دوره‌ها و کارگاه‌های آموزشی به‌منظور شناسایی مستعدان ادبی در شهرستان‌ها

• تسهیل برگزاری برنامه‌های رونمایی، ‌نقد کتاب و... در مناسبت‌های کتابی کشور (هفته کتاب، نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران و نمایشگاه‌های استانی)

• امور مرتبط با ترویج کتابخوانی

• معرفی مفاخر و مستعدان کم‌نام و کمک به برگزاری بزرگداشت‌های استانی و ملّی سرآمدان ادبی


«طرح‌های پیشنهادی» باید در یکی از زمینه‌های محتواییِ ادبیات خلاق، شعر، داستان، مستندنگاری یا نقد ادبی و ادبیات کودک و نوجوان باشد. هر انجمن می‌تواند فقط یک طرح ارسال کند.

طرح‌ها باید در قالب یک متن کوتاه (۵۰۰ تا ۱۰۰۰ کلمه) و شامل اطلاعات مختصری از برنامه همچون عنوان برنامه، ضرورت و هدف، زمان پیشنهادی برگزاری، (پیش‌بینی) هزینه‌های برگزاری، جزئیات برنامه، گستره اجرا و... باشد.


عموم انجمن‌های ادبی فعال می‌توانند تا ۲۰ تیر ۱۴۰۳ طرح‌های پیشنهادی خود را مطابق ساختار مورد تأیید ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی محل فعالیت خود ارائه کنند. دبیران انجمن‌های ادبی و هسته‌های مردمی فعال در حوزه شعر، داستان و ادبیات کودک و نوجوان برای کسب اطلاعات بیش‌تر و دریافت ساختار پیشنهادی طرح‌ها می‌توانند با ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان و یا ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی استان محل فعالیت خود تماس بگیرند.


این فراخوان در قالب قرارگاه شهید آوینی ارائه شده و مطابق رویکرد این قرارگاه، از طرح‌های برتر هر استان حمایت خواهد شد. همه انجمن‌های ادبی که تا تاریخ انتشار فراخوان به صورت مستمر در استان یا شهرستان خود فعالیت ادبی موثر داشته باشند واجد شرایط شرکت در این جشنواره هستند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.