سه‌شنبه ۲۹ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۹:۲۷

رهبر ارکستر سمفونیک تهران:

کنسرت جذابی را تدارک دیده‌ایم و امیدوارم که مخاطبان بعد از اتمام این اجرا با انرژی خوب سالن را ترک کنند

کنسرت ارکستر ملی ایران در  سی و دومین جشنواره موسیقی فجر

سینماپرس: رهبر ارکستر سمفونیک تهران با اشاره به جزییات برگزاری کنسرت پیش روی ارکستر سمفونیک تهران از اجرای یک برنامه متفاوت برای مخاطبان موسیقی کلاسیک خبر داد.

به گزارش سینماپرس، منوچهر صهبائی رهبر ارکستر سمفونیک تهران که شامگاه چهارشنبه ۳۰ خرداد با این ارکستر، کنسرت «از دنیای نو» را در تالار وحدت روی صحنه می‌برد درباره انتخاب این قطعات برای اجرا گفت: در بخش اول این کنسرت قطعه اورتور ایفیژنی در آلیس اثر کریستف ویلیبالد گلوک نواخته می‌شود که اپرایی با فضای غم‌انگیز، تراژدیک و قهرمانی است.

وی افزود: بعد از اجرای این برنامه، قطعه کنسرتو برای پیانو و ارکستر نمره ۵ در فامینور ساخته یوهان سباستین باخ را انتخاب کرده‌ام که همان فضای قبلی را تکرار می‌کند. در این قطعه هم سیاوش دمیریان به عنوان سولیست پیانو ما را همراهی می‌کند.

صهبائی در خصوص بخش دوم نیز توضیح داد: سمفونی شماره ۹ (از دنیای نو) اثر آنتونین دورژاک نیز که برای بخش دوم اجرا انتخاب شده است، اثری بسیار ارزنده و معروف است. می‌توانم بگویم از بهترین قطعاتی است که برای ارکستر سمفونیک‌ها نوشته شده است. بخش دوم این قطعه بسیار نوستالژیک است. به هر حال ما کنسرت جذابی را تدارک دیده‌ایم و امیدوارم که مخاطبان بعد از اتمام این اجرا با انرژی خوب سالن را ترک کنند.

کنسرت ارکستر سمفونیک تهران به رهبری منوچهر صهبائی، با عنوان «از دنیای نو» شامگاه چهارشنبه ۳۰ خرداد، ساعت ۲۱:۳۰ در تالار وحدت برگزار می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.