چهارشنبه ۶ تیر ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۹

«جواد شمقدری» در گفتگو با «سینماپرس» مطرح کرد:

«انتخابات» وجهه‌ای از «مردم سالاری دینی» است/ باید نیت‌مان را پاک کنیم تا با مدد الهی «اصلح ترین فرد» را برای اداره «قوه مجریه» انتخاب کنیم

جواد شمقدری

سینماپرس: جواد شمقدری بنیان گذار سازمان سینمایی و مشاور هنری رئیس جمهور در دولت های نهم و دهم در آستانه برگزاری چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در خصوص ضرورت حضور و مشارکت حداکثری مردم در این دوره انتخابات با سینماپرس گفتگو کرد.

این هنرمند برجسته انقلابی در گفتگو با خبرنگار سینماپرس اظهار داشت: انتخابات وجهه ای از مردم سالاری دینی و میراث امام (ره) و شهدا است و مردم باید با شور و نشاط در آن حضور پیدا کنند؛ انتخابات این فرصت را به ملت می دهد تا در مسیری که آمدند بازنگری کرده و برای آینده تصمیم بگیرند.

وی یادآور شد: با توجه به تجربه ای که از دوره های مختلف انتخابات داشتیم و بازتاب کارهای روسای جمهور در ابعاد داخلی و خارجی و نتایجی که مردم با جان شان لمس کردند می طلبد که وقتی انتخاب جدید می کنند با تدبیر پای صندوق ها حاضر شوند و به اصلح ترین فرد رأی دهند.

شمقدری با بیان اینکه مردم باید فارق از علایق و نگرش های سیاسی و اجتماعی شان بررسی کنند که کدام فرد در این مقطع می تواند به پیشرفت کشور و نظام کمک کند تصریح کرد: هر فردی ممکن است برداشت های شخصی خود را از نامزدها داشته باشد اما برداشت شخصی را باید در این مقطع حساس کنار گذاشت. ما باید به این نتیجه برسیم که کدامیک از نامزدها می توانند به حل مشکلات داخلی کمک کنند و رابطه عزتمندانه ای که با دنیا پیدا کردیم را توسعه دهند.

این سینماگر و مدیر فرهنگی خاطرنشان کرد: دولت شهید رئیسی در این مسیر موفق بود و عملکرد قابل قبولی داشت و به همین علت بعد از شهادت ایشان مردم با احساسات و عواطف پاک شان او را بدرقه کردند و به نوعی خواستند تشکر و قدردانی شان را از عملکرد این رئیس جمهور شهید نشان دهند. در این مقطع ما نیاز به افرادی داریم که در مسیر شهید جمهور گام بردارند و راه ایشان را ادامه دهند. اگر در این سال ها دستاوردهای شیرینی را لمس کردیم نباید در آن وقفه ایجاد شود.

کارگردان فیلم سینمایی «توفان شن» و «بربال فرشتگان» تأکید کرد: در دوره هایی برخی آمدند و عقبگردی را در کل کشور ایجاد کردند و دنبال منافع شخصی و گروهی خودشان بودند و با درد مردم بیگانه بودند و مشکلات جدی در داخل و خارج به وجود آوردند و در مقابل دولت شهید رئیسی فرآیند مثبتی را باز کردند و جا دارد که مردم با بصیرت و دقت و مراقبت تلاش کنند تا راه شهید رئیسی استمرار یابد.

وی در پاسخ به این پرسش که به عقیده شما مردم چطور می توانند به این بصیرت دست یابند و فریب پروپاگاندای رسانه ای را نخورند متذکر شد: ما باید حافظه تاریخی مان را حفظ کنیم؛ ما باید یادمان بیاید برخی در دولت های قبل وعده هایی دادند که کشور را به نابودی کشاند و امروز همین وعده ها دوباره توسط برخی نامزدها تکرار می شود! در روزگاری برخی می خواستند با کمک خارجی و به قول خودشان رابطه با کدخدا مشکلات کشور را حل کنند و در این راستا موفق نبودند و جز حقارت و توقف در شرایط کشور چیز دیگری به وجود نیاوردند.

شمقدری افزود: در مقابل دوره هایی بود که دیدیم چطور با پاینبدی به ارزش و اصول و دیدگاه رهبری و حفظ آرمان های امام (ره) و انقلاب هم به عزت بین الملل رسیدیم و هم گشایش خوبی برای ما ایجاد شد و در داخل از ظرفیت ها استفاده کردیم و گام های خوبی را برداشتیم.

این کارشناس فرهنگی سپس با بیان اینکه مردم پروپاگاندا در فضای مجازی را مدنظر خود قرار ندهند ادامه داد: مردم باید بدانند فضای مجازی خیلی مبنای درستی نیست. باید بدانیم وقتی دشمن پا به میدان می گذارد و اتهاماتی را به اشخاصی وارد می کند هدف این است که ذهن ما را منحرف کند.

وی در همین راستا یادآور شد: حضرت امام (ره) در این خصوص فرمودند اگر دیدید آمریکا از فرد و یا جریانی تشکر می کند شما باید نگران شوید و اگر دیدید دشمن فرد یا حرکتی را می کوبد باید مطمئن شوید که آن مسیر درست است.

شمقدری در خاتمه این گفتگو خاطرنشان کرد: دشمن با لشکر سایبری و تلاش منافقین و کشورهای مرتجع منطقه علیه افراد یا نگاه هایی جریان سازی می کند و ما باید قطعاً بر ضد آن فضا عمل کنیم. این باید شاخص و ملاک ما باشد. از سوی دیگر ما دسترسی به افراد بصیر و آگاه داریم و باید با آن ها مشورت کنیم و باید نیت مان را پاک کنیم تا ان شاالله با مدد الهی اصلح ترین فرد را برای اداره قوه مجریه کشور انتخاب کنیم.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.