یکشنبه ۱۰ تیر ۱۴۰۳ - ۱۰:۲۷

«محمدرضا اسلاملو» در گفتگو با «سینماپرس» مطرح کرد:

فقدان آدم‌هایی مانند «شهید رئیسی» ضایعه‌ای دردناک برای هر کشوری است/ چنین مسئولانی که فقط به فکر مردم باشند و اصلاً به خودشان نیاندیشند بسیار کمیاب و قیمتی هستند

سید ابراهیم رئیسی

سینماپرس: محمدرضا اسلاملو کارشناس فرهنگی و کارگردان سینما ضمن گفتگو با سینماپرس یاد و خاطره شهید آیت الله ابراهیم رئیسی را گرامی داشت.

این فارغ التحصیل فیلم و تلویزیون از کالج ارتباطات دانشگاه تگزاس آمریکا در گفتگو با خبرنگار سینماپرس اظهار داشت: تمامی ابعاد زندگی شهید رئیسی دارای ویژگی هایی خاص است. ویژگی های که این انسان بزرگ را از سایرین جدا می کند. نحوه رئیس جمهور شدن ایشان، دوران ریاست جمهوری شان و درگذشت شهادت گونه شان وقتی برای من مرور می شود بیشتر به این نتیجه می رسم که ما با انسانی بی نظیر روبرو بودیم.

وی در همین راستا ادامه داد: زمانی که ایشان می خواست رئیس جمهور شود رقیبی داشت که از او برندتر بود اما این شهید رئیسی بود که به دل مردم نشست و او را انتخاب کردند چرا که شهید رئیسی انسانی دارای مناعت طبع، صبور، خوش خلق و مردم دوست بود؛ او منشی ساده داشت، ریا و غل و غش در او وجود نداشت و هرگز اهل شوآف و شلوغ کاری های رسانه ای و... نبود.

اسلاملو در همین خصوص گفت: ما بعضاً با روحانیونی مانند کروبی، هاشمی و... روبرو بودیم که همواره سعی می کردند از رسانه ها به نفع خود استفاده کنند اما شهید رئیسی هرگز چنین نکرد و با اینکه می توانست از رسانه ها به نفع خود بهره برداری کند اجازه این کار را به خود نداد.

کارگردان فیلم سینمایی «باغ سید» با بیان اینکه داستان زندگی شهید رئیسی یک درام فوق العاده است که می توان از روی آن فیلم های متعدد ساخت و کتاب های گوناگون نوشت تصریح کرد: شهید رئیسی یتیم بود؛ او در فقر زیست کرده بود. ایشان خودش روایت می کرد که یک زمانی فقط یک تومان پول برای گذران یک هفته اش داشت و نمی دانست چه کند تا اینکه به حرم مطهر حضرت امام رضا (ع) می رود و با ایشان درد دل می کند و سپس به طرز معجزه آسایی مشکلش حل می شود.

وی در همین راستا افزود: حالا همین آدم سال ها بعد می شود رئیس آستان قدس رضوی! جداً چه داستانی می تواند از این جذاب تر و دراماتیک تر باشد؟ بدیهی است که خود امام (ع) در این میان نقش جدی دارد. هر کسی با امام (ع) معامله کند برنده است.

اسلاملو یادآور شد: معروف است که ایشان وقتی ریاست آستان قدس رضوی را عهده دار شدند حتی حاضر نبودند یک ریال حقوق از آنجا دریافت کنند. هرچه به ایشان اصرار می کردند که شما باید بالاترین حقوق را بگیرید ایشان زیر بار نمی رفتند و در نهایت هم اعلام کردند پولی که قرار است به من بدهید را خرج ساخت بیمارستان کنید.

این سینماگر متذکر شد: این ها همه ویژگی های خاص شهید رئیسی است! اغلب آدم ها وقتی از محرومیت بیرون می آیند خودشان را گم می کنند و شروع می کنند تا هر آنچه که نداشتند را به هر شکلی شده جبران کنند اما انسانی مانند شهید رئیسی معیارهایش با معیارهای دیگران متفاوت است و آنطور که خدا می خواهد رفتار می کند.

وی در خاتمه این گفتگو افزود: فقدان آدم هایی مانند شهید رئیسی ضایعه ای دردناک برای هر کشوری است چرا که چنین مسئولانی که فقط به فکر مردم باشند و اصلاً به خودشان نیاندیشند بسیار کمیاب و قیمتی هستند. من بسیار متأسفم که در زمان حیات ایشان افتخار دیدارشان نصیبم نشد و الآن فکر می کنم که چقدر دلم می خواست شهید رئیسی بود و روی ماه او را از نزدیک می دیدم.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.