یکشنبه ۷ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۰۵

کارگردان «فراری» در گفتگو با «سینماپرس» مطرح کرد:

«فراری» کاری بسیار دشوار و عجیب بود که با منطق و شرایط امروز «تلویزیون» همخوانی ندارد!

امیر داسارگر در هجدهمين نشست فيلمسازان جوان سينماي انقلاب

سینماپرس: امیر داسارگر کارگردان سینما و تلویزیون که این روزها سریال تلویزیونی «فراری» را در حال پخش دارد در خصوص این اثر با سینماپرس گفتگو کرد.

کارگردان فیلم های سینمایی «منطقه پرواز ممنوع» و «هنگامه» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس در پاسخ به این پرسش که آیا این اثر در خصوص شهدای مدافع حرم است یا خیر اظهار داشت: مسأله مدافعان حرم مدت ها است برای من مسأله است؛ من در رابطه با شهدای مدافع حرم آثار زیادی را به ویژه در حوزه مستند و تاریخ شفاهی تولید کرده ام و بعدها دو فیلم سینمایی «هنگامه» و «منطقه پرواز ممنوع» را بر این اساس ساختم.

وی ادامه داد: در سریال «فراری» هم ما شاهد قصه ای هستیم که به این آدم ها و مدل زندگی شان ارتباط دارد. البته جمع بندی اتاق فکری که سریال را طراحی می کرد این بود که نباید در فصول اول روی این موضوع مانور دهیم تا مخاطب مان دچار پیش فرض شود.

داسارگر تأکید کرد: داستان سریال ما کاملاً تخلیی است اما جهان زیستی که تصویر می کنیم و منطق زندگی کاراکترهای سریال مان وامدار این افراد است؛ ما در این فصل سریال شاهد تماشای بخشی از زندگی شخصیت اصلی از سال ۱۳۷۶ تا سال ۱۳۸۵ هستیم.

این کارگردان در پاسخ به این پرسش که آیا فصل های بعدی این سریال حتماً ساخته خواهد شد یا خیر گفت: «فراری» کاری بسیار دشوار و عجیب بود که با منطق و شرایط امروز تلویزیون همخوانی ندارد اما ما تلاش داریم که فصل های بعدی کار را هم حتماً به تولید برسانیم هرچند که کارها در این خصوص کمی سخت پیش می رود.

وی در پاسخ به این سوأل که آیا به دلیل بیگ پروداکشن بودن عنوان می کنید که این سریال تولید سختی را داشته یا دلیل دیگری دارد متذکر شد: «فراری» اثری زندگی نامه ای در ژانر ورزشی است. ما در فصل اول این سریال که ۲۱ قسمت است حدود ۸۰ لوکیشن داشتیم و تقریباً هر دو روز یک بار یک لوکیشن عوض می کردیم؛ از جنگل و تالاب گرفته تا کوه و بیابان و بازار بافت سنتی و مسابقه های بزرگ کشتی و... از جمله لوکیشن های ما بودند.

داسارگر ادامه داد: کار ما از نظر طراحی صحنه به شدت سخت بود چرا که دهه ۷۰ دهه گذار است و بازسازی صحنه های آن روزگار واقعاً کار دشواری است که خوشبختانه ما با تمام مرارت ها توانستیم آن را به بهترین شکل ممکن به ثمر برسانیم. علاوه بر این ها «فراری» تعداد بسیار زیادی بازیگر نوجوان و کار اولی دارد که همه این ها در کنار هم سختی های خاص خود را دارد.

کارگردان فیلم های کوتاه «نانوا» و «یک روز دیرتر» در خصوص مخاطبان هدف این اثر متذکر شد: کار ما یک درام ماجراجویانه ورزشی است و اثری به شدت خانوادگی است و مخاطب هدف ما خانواده ها هستند اما طبیعتاً چون بخشی از بازیگران سریال به ویژه نقش اصلی آن یک نوجوان است این اثر می تواند برای نوجوانان دارای جذابیت های ویژه ای باشد.

وی با بیان اینکه کانسپت اصلی این سریال امید و مسئولیت پذیری است تصریح کرد: ما یک خانواده واقعی سنتی ایرانی را در این سریال می بینم. این سریال در بستر جامعه ایرانی دهه ۷۰ و ۸۰ شکل گرفته و اثری به شدت قهرمان پرور است.

داسارگر تأکید کرد: ما با نوجوانی در این سریال مواجهیم که مدام در حال جنگیدن است؛ او بارها به زمین می خورد اما باز از جای خود بلند می شود. این اتفاق خود به خود یک نوع احساس امید را در مخاطب زنده می کند و جامعه را در روزگاری که همه حرف از یأس و ناامیدی می زنند امیدوار می کند. ما در «فراری» خانواده زنده و پر مشکل اما منسجم و با نشاط و جنگجو را می بینیم؛ خانواده ای که نیاز جامعه ایرانی-اسلامی ما است و همه ما با آن ها و سبک زندگی شان ارتباط خوبی را می توانیم برقرار کنیم.

گفتنی است؛ سریال «فراری» به کارگردانی امیر داسارگر و تهیه‌کنندگی امیر پوروزیری و سجاد نصرالهی‌نسب با داستانی درباره نوجوانی تا بزرگ سالی یک شهید مدافع حرم از سال ۱۳۷۶ تا ۱۳۸۵، از امشب ساعت ۲۲ و ۱۵ دقیقه روی آنتن شبکه یک سیما خواهد رفت. هدایت هاشمی، نسرین بابایی، حسین رفیعی، شهرام قائدی، علی زرمهری، شهین تسلیمی، جواد خواجوی، شهروز آقایی پور، مجید پتکی، افشین آقایی، حسین اجاقلو (بازیگر نوجوان)، زین العابدین تقی‌پور از جمله بازیگرانی هستند که در این سریال حضور دارند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.