سه‌شنبه ۱۲ تیر ۱۴۰۳ - ۲۳:۴۰

سعید جلیلی:

فرصت‌های تمدنی ایرانی و اسلامی ما بسیار بیشتر از تهدیدهاست/ باید بتوانیم از فرصت‌های موجود به بهترین شکل استفاده کنیم

سعید جلیلی؛ ریاست جمهوری چهاردهم

سینماپرس: نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در دیدار تعدادی از هنرمندان گفت: برای تحقق اهداف برنامه توسعه، راه‌های جهانی‌سازی و صادرات آثار هنری و معرفی مفاخر هنری و فرهنگی ایران اسلامی را در عرصه‌های داخلی و بین المللی در نظر خواهیم گرفت.

به گزارش سینماپرس، سعید جلیلی (نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری) در دیدار با تعدادی از هنرمندان و فعالان عرصه فرهنگ و هنر بیان کرد: فرصت‌های تمدنی ایرانی و اسلامی ما بسیار بیشتر از تهدیدهاست. باید بتوانیم از فرصت‌های موجود به بهترین شکل به نفع کشور و نظام استفاده کنیم. این درحالی است که با وجود ذخایر غنی که در حوزه هنرهای ایران اسلامی داریم، نتوانستیم در برابر یکه تازی برخی از کشورها، فرهنگ و هنر خود را در عرصه‌های مختلف حفظ کنیم و اشاعه دهیم.

او با تاکید برآنکه معتقد است فرهنگ هنر و اندیشه ما بیشترین فرصت را برای ما ایجاد می‌کند، یادآور شد: وقتی که اندیشه و هدفی که می‌خوایم به آن برسیم را به درستی بشناسیم می‌توانیم راه‌های رسیدن به هدف را نیز پیدا کنیم. رساندن اندیشه به هدف، نیاز به هنر دارد. ویژگی هنر این است که می‌تواند یک مفهوم را به بهترین شکل منتقل کند. همین امر نیاز حمایت از هنرمندان حوزه هنرهای تمدنی ایرانی و اسلامی را گوشزد می‌کند. حکومت باید دست هنرمند را بگیرد و از او کمک بخواهد. اگر از عرصه هنر استفاده نشود، در جهت عکس از آن استفاده می‌شود.

جلیلی همچنین به حمایت از هنرمندان هنرهای سنتی وصنایع دستی اشاره کرد و گفت: هنرهای سنتی و صنایع دستی جایگاه ویژه خود را خواهند داشت. در این راستا و برای تحقق اهداف برنامه توسعه، راه‌های جهانی‌سازی و صادرات آثار هنری و معرفی مفاخر هنری و فرهنگی ایران اسلامی را در عرصه‌های داخلی و بین المللی در نظر خواهیم گرفت.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.