چهارشنبه ۱۳ تیر ۱۴۰۳ - ۰۸:۵۵

واکنش «وزیر ارشاد دولت اصلاحات» به انتقاد از ادبیات تحقیرآمیز «مسعود پزشکیان»؛

مهاجرانی: «تو» غیر محترمانه نیست! / الهی: تسمخر و تحقیر فراموش ناشدنی است!

مناظره

سینماپرس: انتقاد «سعید الهی» در فضای مجازی نسبت به ادبیات نامحترمانه «مسعود پزشکیان» با واکنش «عطاء الله مهاجرانی» وزیر ارشاد دولت اصلاحات مواجه گردید و سبب شد تا ایشان در دفاع از ادبیات زننده این نامزد جریان اصلاحات و با استفاده از شیوه مغالطه، مدعی شود: «تو» غیر محترمانه نیست!

به گزارش سینماپرس، اگر چه چرایی تمرکز ویژه «مسعود پزشکیان» در «انتخابات ریاست جمهوری» بر استفاده از ادبیات سخیف و بالاخص تمرکز ویژه ایشان در به کار بردن جملات ناشایست و حتی به نوعی هتاکی به جایگاه رفیع «مقام معظم رهبری» و همچنین توصیف شهید والامقام «حاج قاسم سلیمانی» به «مو دماغ» و ... جای تامل ویژه دارد؛ اما مشخصا سخنان غیرمودبانه «مسعود پزشکیان» در فرایند برگزاری مناظره انتخاباتی شب گذشته و تمرکز ویژه ایشان برای استفاده از ادبیات تحقیرآمیز و بویژه استفاده مکرر از عبارت «تو» در مواجهه با ادبیات محترمانه و فاخز «سعید جلیلی» با واکنش‌ها و انتقادات بسیاری در فضای مجازی مواجه شد.

در این میان «سعید الهی» کارشناس فرهنگی با انتشار متنی در فضای مجازی نوشت: دکتر پزشکیان هنوز که ۱۵ تیر نیامده، حتی از بیان عباراتی مثل «شما» در قبال دکتر جلیلی که فی‌الحال نماینده ۹.۵ میلیون نفر از مردم این سرزمین است دریغ کرده و ایشان را با فعل مفرد «تو» خطاب می‌کند؛ وای به روزی که رئیس جمهور شود!...تمسخر و تحقیر فراموش ناشدنی است.

مهاجرانی: «تو» غیر محترمانه نیست! / الهی: تسمخر و تحقیر فراموش ناشدنی است!

البته انتقاد صحیح و استدلال منطقی این کارشناس فرهنگی به سرعت و با واکنش «عطاء الله مهاجرانی» وزیر ارشاد دولت اصلاحات در فضای مجازی مواجه شد و سبب شد تا ایشان در پاسخی تامل برانگیز و با تمسک به پیش‌پا افتاده‌ترین شیوه مغالطه به توجیه این رفتار ناشایست این نامزد جریان اصلاحات بپردازد و مدعی شود که به کار بردن مکرر واژه «تو» برای مخاطب قرار دادن «جلیلی» اقدامی غیرمحترمانه نبود!

مهاجرانی: «تو» غیر محترمانه نیست! / الهی: تسمخر و تحقیر فراموش ناشدنی است!

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.