سه‌شنبه ۱۹ تیر ۱۴۰۳ - ۱۰:۲۶

کارگردان «این جمعیت قابل کنترل»:

بخشی از آسیب شناسی امروز سینما به «بازیگران» و افرادی که بازیگران را انتخاب می‌کنند، برمی‌گردد/ من از انتخاب‌هایم راضی هستم

فیلم سینمایی «این جمعیت قابل کنترل»

سینماپرس: محمدمتین اوجانی که سال گذشته اولین تجربه سینمایی خود باعنوان «این جمعیت قابل کنترل» را مقابل دوربین برد و این روزها در اکران سینماها است درباره چالش‌های فیلمسازی مستقل سخن گفت.

به گزارش سینماپرس، محمدمتین اوجانی کارگردان فیلم سینمایی «این جمعیت قابل کنترل» که این روزها در گروه سینمایی «هنر و تجربه» اکران است در گفت‌وگو با مهر درباره این فیلم توضیح داد: موفقیت در اکران یعنی در مخاطب ایجاد علاقه کردن. اگر فرصت برابری به فیلم‌هایی با مضامین متفاوت داده نشود، در فرصت محدود اکران، تنها «معجزه» باعث موفقیت فیلم‌های مستقل می‌شود. من اساساً آدم امیدواری هستم و به فیلم و قصه‌ای که روایت کرده‌ام، ایمان دارم. اگر فیلم در فضایی آرام و برابر فرصت دیده شدن داشته باشد، به اندازه خودش مخاطب دارد و ایمان دارم بازی‌های فیلم به دل مردم می‌نشیند.

وی در پاسخ به این پرسش که در فیلم از ترکیب متفاوتی از بازیگران استفاده شده است و آیا فیلم در ارتباط با مخاطب موفق عمل می‌کند یا خیر؟ گفت: بخشی از آسیب شناسی امروز سینمای ما جدا از فیلمنامه، به بازیگران و افرادی که بازیگران را انتخاب می‌کنند، برمی گردد. من از انتخاب‌هایم راضی هستم. حس خوبی که هنگام فیلمبرداری در پشت صحنه داشتیم به من این موضوع را ثابت کرد. سعی کردم برای نقش بازیگران جوان فیلم، از بازیگران مستعد عرصه تئاتر استفاده کنم. چهره‌هایی که تکراری نباشند و پر انگیزه باشند تا به دل مخاطب بنشینند.

اوجانی با ابراز تأسف از حضور نداشتن این فیلم در جشنواره فیلم فجر بیان کرد: متأسفم که فیلم در جشنواره فیلم فجر سال گذشته نبود تا نقش متفاوت خانم فریده سپاه منصور دیده شود. بازیگری که هر لحظه حضورش سر صحنه درس بزرگی برای من و تمام جوان‌های گروه بود.

کارگردان فیلم سینمایی «این جمعیت قابل کنترل» در بخش دیگری از صحبت‌هایش درباره اینکه آیا همچنان قصد دارد سینمای مستقل را ادامه بدهد یا خیر؟ گفت: ابتدا باید تعریف مشخصی از سینمای مستقل داشت. برخی تصور می‌کنند سینمای مستقل همان «هنروتجربه است» که در جواب باید بگویم خیر! سینمای مستقل یعنی همان سینمای اصیل، که مستقل از هر حزب، گروه و وابستگی، به قصه پردازی و سرگرمی که ذات سینماست می‌پردازد.

وی در پایان یادآور شد: به عنوان کارگردان همیشه دوست دارم در سینمای مستقل کارکنم اما طبیعی است که گاهی زور ما به سرمایه نمی‌رسد. نمی‌توانم پیش بینی کنم در ادامه چه اتفاقاتی در مسیر فیلمسازی من خواهد بود اما تمام تلاشم را می‌کنم از سینمای مستقل فاصله نگیرم.

فیلم سینمایی «این جمعیت قابل کنترل» به کارگردانی محمدمتین اوجانی، نویسندگی روناک برخوردار و تهیه‌کنندگی مهرداد فرید است.

فریده سپاه منصور، محمدرضا داوودنژاد، علیرضا استادی، زهرا داوودنژاد، روناک برخوردار، مرجان قمری، رسول عظیمی، مهناز افتاده نیا، وحید الهویی، مریم شاه ولی و محسن آشتیانی پور در این فیلم بازی کرده‌اند.

در خلاصه داستان فیلم آمده است: «این جمعیت قابل کنترل» درباره پیرزنی است که دچار دِمانس شده اما هنوز اصلی‌ترین آرزویش را از خاطر نبرده است‌...

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.