چهارشنبه ۳ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۵۱

«محمد قهرمانی» در گفتگو با «سینماپرس» مطرح کرد:

«حوزه فرهنگ و هنر» هیچ گاه در ریل متناسب و تراز انقلاب اسلامی قرار نگرفته است/ امیدواریم «دولت آقای پزشکیان» در راستای «برنامه هفتم توسعه» جلو بروند

محمد قهرمانی در بیست و دومین نمایشگاه مطبوعات

سینماپرس: محمد قهرمانی تهیه کننده سینما در خصوص اولویت های فرهنگی دولت چهاردهم گفت: ما نیاز به مدیرانی داریم که دغدغه خدمت داشته باشند. ما مدیری می خواهیم که وقتی به وی مراجعه می کنیم پشت در اتاقش نمانیم! ما نیاز به مدیری داریم که به حرف و درد هنرمندان از هنروران گرفته تا اساتید برجسته موسیقی، کتاب، سینما، تئاتر و... توجه کنند.

تهیه کننده فیلم های سینمایی «گیرنده» و «خاک و آتش» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: بنده فکر می کنم در هیچ دوره ای چه در دوره دوستان اصلاحات و چه دوره دوستان اعتدال گرا و حتی در دوره اصولگرایان حوزه فرهنگ و هنر در ریل اصلی خودش نبوده؛ در واقع حوزه فرهنگ و هنر هیچ گاه در ریل متناسب و تراز انقلاب اسلامی قرار نگرفته است و این اتفاق بسیار تلخ است.

وی در همین راستا یادآور شد: غیر از دوره دهه ۶۰ که در تاریخ سینمای ایران یک استثنا بود در مابقی زمان ها فی الواقع سینما روی سلایق و علایق و خاستگاه فردی و جناحی جلو رفت. ما بایستی حتماً توجه داشته باشیم که در کشوری انقلاب کردیم که آن انقلاب پشتوانه ایدئولوژیک داشته؛ در واقع مردم جمهوری اسلامی را برگزیدند. مردمسالاری دینی در این کشور حاکم است و باید این مورد مهم مورد توجه مدیران فرهنگی باشد. کسانی که روی صندلی ریاست و سیاست گذاری و مدیریت می نشینند نباید اصل انقلاب و آرمان های آن از یادشان برود و غفلت کنند.

قهرمانی سپس با بیان اینکه ما برای این انقلاب و سرافرازی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران شهید دادیم و باید قدر خون های ریخته شده شهدا را بدانیم تصریح کرد: ما نباید اجازه دهیم پرچم دین و انقلاب اسلامی روی زمین بماند! این اتفاق زمانی می تواند رخ بدهد که ما توجه ویژه به اهداف و آرمان های انقلاب داشته باشیم. مدیران هرگز نباید هدف اصلی که برای آن انقلاب صورت گرفته را فراموش کنند.

این سینماگر خاطرنشان کرد: خواسته من این است دوستانی که مسئولیت را در سطوح مختلف فرهنگی و هنری قبول می کنند به این نکات توجه کنند. کسانی که برای این نظام شهید شدند انگیزه های والایی داشتند. انگیزه آن ها جز اسلام و ارتقای پیشرفت فرهنگ کشور از همه جهات نبوده و باید این نکات را مورد توجه قرار داد.

تهیه کننده فیلم های سینمایی «فرشتگان قصاب» و «گام های شیدایی» تأکید کرد: مجلس شورای اسلامی باید در انتخاب وزرا دقت کند؛ آن ها باید به ریز برنامه هایی که وزیر پیشنهادی ارائه می کند توجه کنند و سپس به او رأی اعتماد دهند.

وی افزود: البته ما امیدواریم همانطور که آقای پزشکیان تأکید کردند در راستای برنامه هفتم توسعه جلو بروند. اگر این مهم را عملی کنند قطعاً اتفاقات خوبی در حوزه فرهنگی و هنری کشور رخ می دهد.

قهرمانی در همین زمینه ابراز داشت: بنده معتقدم این مسأله باید به صورت آیین نامه تدوین شود و بر اساس آن دستورالعمل شکل بگیرد. من امیدوارم مدیرانی که به زودی اداره فرهنگی و هنری کشور را در دست می گیرند گره گشایی اساسی داشته باشند و کارها را به درستی جلو ببرند.

این تهیه کننده سینما متذکر شد: ما نباید فراموش کنیم که همه روزی می میریم! باید قدر جانفشانی شهدای مان را بدانیم. دین برای همه مراحل زندگی ما برنامه تعریف کرده. مسئولان باید ببینند شهید رئیسی چه مسیری را رفت و راه خدمت او را دنبال کنند و ایدئولوژی های دینی را در عرصه فرهنگی حاکم کنند چرا که همه چیز از راه دین می گذرد.

وی در خاتمه این گفتگو اظهار داشت: ما نیاز به مدیرانی داریم که دغدغه خدمت داشته باشند. ما مدیری می خواهیم که وقتی به وی مراجعه می کنیم پشت در اتاقش نمانیم! ما نیاز به مدیری داریم که به حرف و درد هنرمندان از هنروران گرفته تا اساتید برجسته موسیقی، کتاب، سینما، تئاتر و... توجه کنند و همه طیف ها را در نظر داشته باشند و توجه ویژه شان روی مقوله معیشت ایشان باشد. من شخصاً هنرمندان بسیاری را می شناسم که سال ها است کار نکرده اند و نیازمند توجه ویژه از سوی مدیران فرهنگی و هنری هستند تا بخشی از مخاطرات زندگی شان با توجه آن ها پایان یابد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.