شنبه ۱۳ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۳۵

فرید سجادی‌حسینی:

عاشق شخصیت «سعید راد» شدم و هربار در هر فیلمی این علاقه به شخصیت و نقش‌های او بیشتر شد

مراسم تشیع جنازه سعید راد

سینماپرس: بازیگر فیلم «فروشنده» با بیان اینکه از فیلم «تنگنا» عاشق شخصیت سعید راد شدم، گفت: هر بار در هر فیلمی، این علاقه به شخصیت و نقش‌های او بیشتر شد. نه فقط من، اغلب مردم او را دوست دارند.

به گزارش سینماپرس، سعید راد بازیگر مطرح سینمای کشورمان پس از تحمل یک دوره بیماری اول مرداد درگذشت؛ بازیگری که به دلیل منش لوطی‌وار راد، فیزیک بدن و میمیک خاص چهره، خیلی زود به جوان اول سینمای ایران تبدیل شد، به‌طوری‌که وی در فاصله سال‌های ۱۳۵۰ تا ۱۳۵۷، در ۳۴ فیلم سینمایی به ایفای نقش پرداخت، او به سخت‌پسندی‌در انتخاب نقش همراه بود

فاتحین صحرا و خداحافظ رفیق، کافر، صادق‌کرده، تنگنا و سفر سنگ، خط قرمز، برزخی‌ها، دادشاه، عقاب‌ها، دوئل در سال ۸۲، بازگشت قدرتمندانه راد به سینمای ایران بود. بازگشتی که با سخت‌پسندی‌های این بازیگر در انتخاب نقش همراه بود. یکی از آثاری که وی در این برهه بازی کرد، نقش تیمسار فلاحی فیلم چ بود که با اقبال خوبی از جانب مخاطبان و منتقدان مواجه شد.

راد در طول دو دهه اخیر، بازی در آثار تلویزیونی و شبکه نمایش خانگی را نیز تجربه کرد که ازجمله این تولیدات می‌توان به آثاری چون در چشم باد، سرزمین مادری و ترور خاموش اشاره کرد.

آخرین حضور راد مقابل دوربین، به سریال‌های ارثیه پدری و گیلدخت مربوط است.

فرید سجادی‌حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار سینمایی ایرنا درباره تجربه همکاری با سعید راد گفت: برای ایفای نقش در سریال کیمیا با او تماس گرفتم و دعوت به همکاری کردم اما نپذیرفت. البته به نظرم با نقش ارتباط نگرفت، زیرا روی نقش‌هایی که بازی می‌کردند حساس بود، اما در نهایت به دلیل مشغله کاری، پیشنهاد ایفای نقش در این سریال را نپذیرفت.

این بازیگر با اشاره به نقش‌های زنده‌یاد راد گفت: من از تنگنا عاشق شخصیت سعید راد شدم و هربار در هر فیلمی، این علاقه به شخصیت و نقش‌های او بیشتر شد. من تنها نیستم و اغلب مردم او را دوست دارند.

سجادی‌حسینی ایفای نقش در فیلم کوتاه را همچون فیلم بلند دانست و افزود: شما ممکن است رمان یا داستان کوتاه بخوانید؛ هر دو اینها هم جذاب است و بین فیلم کوتاه و بلند فرقی نیست.

بازیگر فیلم فروشنده درباره همکاری دوباره با اصغر فرهادی توضیح داد: پس از همکاری با آقای فرهادی در فیلم فروشنده، او در فیلم قهرمان برای من نقشی نداشت؛ به من هم اطلاع ندادند که دوباره با ایشان همکاری کنم.

وی بیان کرد: علاقه‌مندم با همه کارگردانان سینما کار کنم؛ هرچند در کنار آقای عیاری و فرهادی و با جنس نگاهی که به سینما دارند، خوشحال‌ترم.

فیلم فروشنده به کارگردانی اصغر فرهادی در سال ۱۳۹۵ در ایران اکران شد. این فیلم جوایز زیادی به دست آورد که از مهمترین آنها می‌توان به جایزه اسکار بهترین فیلم غیرانگلیسی زبان، جایزه بهترین فیلم‌نامه و بهترین بازیگر مرد جشنواره کن اشاره کرد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.