یکشنبه ۱۴ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۰۲

برای سی‌وششمین دوره؛

«جشنواره تئاتر مازندران» فراخوان منتشر کرد

هنر تیاتر؛ تیاتر

سینماپرس: گام نخست برگزاری سی‌وششمین دوره جشنواره تئاتر مازندران با انتشار فراخوان از سوی انجمن هنرهای نمایشی این استان برداشته شد و گروه‌های تئاتری مازندران تا ۱۰ مهر فرصت دارند تا با تولید، اجرا و ارائه آثار خود در این رویداد هنری نام‌نویسی کنند.

به گزارش سینماپرس، دبیرخانه دائمی جشنواره تئاتر مازندران فراخوان سی‌وششمین دوره این جشنواره را با پیشنهاد ۱۵ موضوع از سوی به کارگردانان و گروه‌های نمایشی استان منتشر کرد.

بر اساس فراخوان منتشر شده، گروه‌های نمایشی استان تا ۱۰ مهر امسال فرصت دارند که آثار خود را به دبیرخانه جشنواره ارائه کنند و بازیبینی آثار از روز ۲۵ مهر آغاز می‌شود.

اعلام نتیجه فرآیند بازبینی آثار توسط هیئت انتخاب یکم آبان انجام می‌شود و گروه‌های راه یافته به بخش نهایی معرفی می‌شوند. زمان برگزاری جشنواره هم ۱۵ تا ۲۰ آبان تعیین شده است.

بنا به اعلام دبیرخانه جشنواره تئاتر مازندران، فرآیند دریافت آثار و نام‌نویسی گروه‌ها از روز شنبه -۱۳ مرداد آغاز شده و تا ۱۰ مهر ادامه دارد. متقاضیان برای نام‌نویسی در این جشنواره باید فرم‌های ثبت‌نام را از پورتال انجمن هنرهای نمایشی مازندران به نشانی https://mazandaran.theater.ir/ دریافت کنند. اطلاعات مربوط به ضوابط شرکت در جشنواره نیز در فراخوان این رویداد که روی پورتال انجمن هنرهای نمایشی مازندران بارگذاری شد در دسترس اهالی تئاتر استان قرار دارد.

«محورهای مرتبط با شعار سال ۱۴۰۳»، «ایثار و شهادت»، «موضوعات دینی با رویکرد اجتماعی و ترجیحاً متناسب با مسائل روز جامعه»، «پرداختن به سبک زندگی اسلامی- ایرانیه»، «معرفی هنرمندان، مشاهیر، شخصیت‌ها، قهرمانان و شهدای شاخص استان»، «موضوعات مرتبط با فرهنگ و هنر بومی»، «تهاجم فرهنگی»، «دفاع مقدس، ایثار و فداکاری»، «فرهنگ استقامت و مقاومت»، «هویت ایرانی اسلامی»، «عفاف و حجاب»، «خانواده (تشکیل خانواده و ازدواج به هنگام، کانون گرم خانواده، بنیان خانواده، خانواده سالم و مستحکم، اخلاق در خانواده)»، «امید آفرینی به آینده و افق روشن (ایراندوستی، ما می‌توانیم، نقش و اراده انسان)»، «معضلات و آسیب‌های اجتماعی از قبیل (کمبود آب، طلاق و زنان سرپرست خانواده، مواد مخدر واعتیاد، حاشیه نشینی، مهاجرت از روستا، بیکاری، زندانیان) و «امنیت شهروندی در محیط زندگی» ۱۵ موضوع پیشنهادی دبیرخانه جشنواره به کارگردانان تئاتر مازندران است.

در این فراخوان اولویت انتخاب آثار در مرحله بازبینی به نمایش‌هایی داده شده که با توجه به موضوعات و مسائل منطقه و استان با چشم‌انداز جهانی و بهره‌گیری از شیوه‌ها، شگردها و جریانات روز تئاتر جهان در حد فاصل انتهای سی‌وپنجمین تا آغاز سی‌وششمین جشنواره تئاتر مازندران تولید شده باشند و آثار نویسندگان بومی نیز در اولویت است.

دبیری این جشنواره را که با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران و انجمن هنرهای نمایشی استان برگزار می‌شود، امسال با حکم احسان آهنگر مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران هادی اصغری نویسنده، بازیگر و کارگردان تئاتر استان بر عهده دارد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.