چهارشنبه ۲۴ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۴۹

«محمد متوسلانی» در گفتگو با «سینماپرس» مطرح کرد:

«انتظامی» نامی است که هرگز از «تاریخ سینمای ایران» پاک نخواهد شد!

عزت الله انتظامی

سینماپرس: محمد متوسلانی کارگردان، تهیه کننده و بازیگر پیشکسوت سینما، همزمان با سالروز درگذشت زنده یاد عزت الله انتظامی ضمن گفتگو با سینماپرس به تشریح برخی ویژگی های شخصیتی این هنرمند برجسته پرداخت.

کارگردان فیلم های سینمایی «هر چی تو بخوای» و «دو روی سکه» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس اظهار داشت: جناب آقای انتظامی یکی از برجسته ترین بازیگران سینما و تئاتر ایران بودند. ایشان غیر از استعداد خدادادی که در زمینه هنر بازیگری داشتند بسیار جدی به کار نگاه می کردند و همیشه سعی می کردند گزیده کار کنند و در جهت پیشرفت هنر خود گام بردارند.

وی ادامه داد: من در طول دوران کاری ام افتخار همکاری با این هنرمند مطرح را داشتم و از نزدیک شاهد بودم که ایشان همواره در حال تمرین بودند؛ شاید باورپذیر نباشد که ایشان حتی وقتی در یک جشنواره ای می خواستند جایزه ای را بدهند و چند کلامی صحبت کنند مدام در پشت صحنه تمرین می کردند و راه می رفتند.

متوسلانی خاطرنشان کرد: زنده یاد انتظامی هر لحظه ای قرار بود جلوی مخاطب و دوربین باشند برایشان مهم بود و زحمت می کشیدند و هرگز کارشان را به دست قضا و قدر نمی سپردند. ایشان همیشه سعی می کردند درست و کامل باشند. شسته رفته کار می کردند و این مسئولیت را در قبال موقعیتی که داشتند حفظ می کردند.

این سینماگر برجسته در پاسخ به این پرسش که به عقیده شما دلیل ماندگاری ایشان در سینمای ایران چیست متذکر شد: همین موارد به خودی خود باعث ماندگاری یک هنرمند می شود. هنرمندی که به صورت باری به هر جهت کار نکند و برای کارش ارزش قائل باشد و به خاطر برخی موقعیت ها و پول و... تن به هر کاری ندهد قطعاً ماندگار می شود و ایشان نیز جزو یکی از ماندگاران عرصه هنر بازیگری در سینمای کشور هستند و نام شان هرگز از تاریخ سینمای ایران پاک نخواهد شد.

وی در خاتمه این گفتگو خطاب به نسل جوانی که جویای شهرت و حضور در عرصه بازیگری هستند گفت: خوشبختانه ما نسل جوان به شدت کوشایی داریم که آن ها باید بزرگانی مانند زنده یاد انتظامی را الگوی خود قرار دهند و از تجربیات آن ها استفاده کنند تا به امید خدا ایشان نیز بتوانند بر تارک فرهنگ و هنر این کشور بدرخشند و نامشان جاوید و ماندگار شود.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.