دوشنبه ۱۵ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۸:۵۴

وزیر ارشاد:

مردم ایران زمین عاشق ادبیات و میراث معنوی خود هستند و همواره برای حفظ آن به اشکال مختلف در قالب هنر تلاش کرده‌اند

محمدمهدی اسماعیلی

سینماپرس: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به تماشای نمایش تئاتر «رستم و سهراب» نشست.

به گزارش سینماپرس، محمدمهدی اسماعیلی با حضور در باشگاه انقلاب در کنار مردم و علاقه‌مندان به هنر نمایش به دیدن نمایش تئاتر رستم و سهراب نشست.

اسماعیلی پس از دیدن نمایش رستم و سهراب با حسین پارسایی و دیگر عوامل و بازیگران این نمایش دیدار کرد و ضمن خسته نباشید و از این که یک نمایش تاریخی و باستانی از داستان های شاهنامه طراحی و برای مردم به نمایش گذاشته شده است، از کارگردان این اثر نمایش تشکر کرد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بر ضرورت توسعه و تقویت هنر نمایش مبتنی بر داستان‌های کهن برگرفته از آثار ارزشمند ادبیات فارسی همچون شاهنامه تاکید کرد و گفت: این نوع آثار همیشه مورد استقبال عمومی مخاطبان قرار می‌گیرد، زیرا مردم ایران زمین عاشق ادبیات و میراث معنوی خود هستند و همواره برای حفظ آن به اشکال مختلف در قالب هنر تلاش کرده‌اند، آن هم شاهنامه با داستان‌های بسیار عمیق و آموزنده و تاثیرگذار مانند نبرد «رستم و سهراب» که همیشه در میان ایرانیان به گونه‌های مختلف روایت شده است.

رستم و سهراب یکی از برجسته‌ترین و تاثیرگذارترین داستان‌های شاهنامه فردوسی، حماسه‌ ملی ایرانیان، است. شاهنامه که در قرن سوم هجری قمری توسط حکیم ابوالقاسم فردوسی سروده شده، مجموعه‌ای از داستان‌ها و اسطوره‌های کهن ایرانی است که هدف اصلی آن حفظ و احیای فرهنگ و تاریخ کهن ایران و زبان فارسی بوده است.

نمایش نبرد رستم و سهراب به کارگردانی حسین پارسایی و با بازی امیر آقایی، الناز شاکردوست، سینا مهراد، پردیس احمدیه، بانیپال شومون و با حضور علی زندوکیلی، سیامک صفری امیررضا دلاوری امیر کاوه آهنین جان از ۱۰ مرداد ماه ۱۴۰۳ ساعت هشت ونیم شب در ورزشگاه تنیس باشگاه انقلاب روی صحنه است.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.