چهارشنبه ۱۷ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۹:۲۶

وزیر ارشاد:

افراد می‌توانند مانند «بورس» در حوزه «تولیدات کتاب کودک‌ونوجوان» فعالیت کنند!

انتخابات ریاست جمهوری 1403؛ محمدمهری اسماعیلی

سینماپرس: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: نیاز به کار مهم، جهادی، ترویجی و آموزشی برای غنی‌سازی تولیدات کتاب کودک و نوجوان داریم.

به گزارش سینماپرس، آئین اختتامیه نخستین جشنواره ملی و بین‌المللی کتاب کودک‌ونوجوان، امروز -۱۷ مردادماه- در تالار وحدت برگزار شد. در این مراسم محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، یاسر احمدوند معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، علی رمضانی مدیرعامل موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران، حامد علامتی مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، محمدعلی مرادیان مدیرکل دفتر توسعه کتاب و کتابخوانی و محمد حمزه‌زاده دبیر و عضو هیات‌ علمی حضور داشتند.

همچنین محمود پور وهاب، محمد میرکیانی، افسانه موسوی گرمارودی، سیداحمد میرزاده، کاظم طلایی و شهرام شفیعی اعضای هیات‌ علمی و از دیگر مهمانان این مراسم بودند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ابتدای این مراسم با بیان اینکه فرمایشات مقام معظم رهبری، انگیزه اصلی برای برگزاری جشنواره کتاب کودک و نوجوان بود، گفت: ایشان توجه خاصی به کتاب کودک‌ونوجوان دارند. همه آمار و ارقام نیز نشان‌دهنده توجه ویژه به حوزه کتاب کودک و نوجوان است.

محمدمهدی اسماعیلی میل به تولید و تالیف در حوزه ادبیات بومی را مهم دانست و ادامه داد: این میل آن‌طور که باید اوج نگرفت. مهم‌ترین نکته در این بخش مربوط به آثار ترجمه‌شده است اما نیاز به کار مهم، جهادی، ترویجی و آموزشی برای غنی‌سازی تولیدات کتاب کودک‌ونوجوان داریم. سرمایه‌گذاری در حوزه کودک و نوجوان، هیچ وقت کافی نیست.

اسماعیلی پیشنهاد داد: افراد می‌توانند مانند بورس در این حوزه فعالیت کنند، یعنی روی موضوع سرمایه‌گذاری کنند تا نویسنده با آرامش خیال درباره آن کار کند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.