یکشنبه ۱۸ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۰:۲۹

«ابراهیم اصغری» در گفتگو با «سینماپرس» مطرح کرد:

«سینما» امروزه نیاز به بازنگری جدی در «محتوای تولیدات» خود دارد/ «وزیر ارشاد» باید تدبیری اندیشه کند که تنها طیفی خاص مدام مشغول به کار نباشند و بقیه بیکار و خانه نشین!

ابراهیم اصغری در نشست خبری فیلم سینمایی شماره ۱۰

سینماپرس: ابراهیم اصغری تهیه کننده سینما در خصوص اولویت های اجرایی وزیر ارشاد دولت چهاردهم بیان داشت: وزیر ارشاد باید تدبیری اندیشه کند که تنها طیفی خاص از اهالی سینما مدام مشغول به کار نباشند و بقیه بیکار و خانه نشین شده و آن ها را تماشا کنند. اگر چنین شود عدالت در سینما جاری و ساری می شود و دیگر هنرمندی از وضعیت بد اقتصادی خود گلایه مند نخواهد بود.

تهیه کننده فیلم های سینمایی «تک تیرانداز» و «اشنوگل» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس اظهار داشت: مهمترین توقعی که ما سینماگران از آقای وزیر داریم این است که به سینما و تولید آثار سینمایی رونق بدهند. باید شرایطی مهیا شود که همه همکاران ما در سینما بتوانند مشغول به کار و فعالیت باشند. این اتفاق بسیار تلخ است که ما دوستانی داریم که سال ها سابقه کار و فعالیت در سینما را دارند اما مدت ها است خانه نشین شده و از بیکاری و کم کاری رنج می برند و معیشت و زندگی شان با مخاطره روبرو شده است.

وی ادامه داد: وزیر ارشاد باید تدبیری اندیشه کند که تنها طیفی خاص از اهالی سینما مدام مشغول به کار نباشند و بقیه بیکار و خانه نشین شده و آن ها را تماشا کنند. اگر چنین شود عدالت در سینما جاری و ساری می شود و دیگر هنرمندی از وضعیت بد اقتصادی خود گلایه مند نخواهد بود.

این سینماگر در بخش دیگری از این گفتگو با بیان اینکه رسالت اصلی سینما فرهنگ سازی است و این مقوله با تولید آثار مبتذل منافات دارد تصریح کرد: آقای وزیر باید توجه به محتوای مناسب در سینما را جزو دستورات کار خود قرار دهند. سینما امروزه نیاز به بازنگری جدی در محتوای تولیدات خود دارد و قطعاً آقای وزیر می توانند این معضل بسیار مهم را برطرف کنند.

اصغری خاطرنشان کرد: در حوزه محتوا و نمایش و اکران فیلم ها باید اتفاقی رخ دهد که صرفاً مهمترین اتفاق دولت بعدی و وزارت ارشاد و سازمان سینمایی آینده فقط فروش فیلم ها نباشد. فروش مناسب فیلم ها قطعاً یکی از دغدغه های اصلی چرخه اقتصادی سینما است اما چون ثابت شده وقتی همه چیز به آمار فروش محدود می شود قطعاً تعداد محدودی از آثار می توانند در این عرصه موفق شوند و این اتفاق باعث ترویج ابتذال در محتوا می شود کار پسندیده ای نیست.

وی در خاتمه این گفتگو افزود: فیلم هایی که عموماً پشتوانه فرهنگی ندارند نباید به کرات تولید شوند. شاید اقتصاد سینماداران و برخی سینماگران با تولید این قبیل فیلم ها بهتر شود اما به جمع زیادی از سینماگران لطمه می خورد و فرهنگ و هنر کشور نیز صدمه بسیار جدی می بیند. از سوی دیگر توقع دیگری که از آقای وزیر داریم این است که شرایطی را ترتیب دهند تا بروکراسی های اداری در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و خاصه سازمان سینمایی کم شود و سینماگران بتوانند در کوتاه ترین زمان ممکن مجوز ساخت و نمایش آثار خود را دریافت کنند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.