سه‌شنبه ۳۰ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۹:۴۷

با اقدام هوشمندانه و قابل‌تقدیر قوه قضائیه؛

«موسسه گوته» در تهران پلمپ شد/ تحقیقات قضایی در مورد تخلفات گسترده مالی سایر «مراکز فرهنگی» وابسته به «دولت آلمان» در جریان است

«موسسه گوته»؛ قوه قضاییه؛ دیپلماسی فرهنگی

سینماپرس: با اقدام هوشمندانه و قابل‌تقدیر قوه قضائیه، ۲ شعبه از مراکز غیرقانونی وابسته به دولت آلمان که با نقض قوانین کشور، مرتکب اعمال غیرقانونی شده بودند با دستور مقام قضایی تعطیل شدند.

به گزارش سینماپرس، صبح روز سه‌شنبه، ۲ شعبه از مراکز غیرقانونی وابسته به دولت آلمان که با نقض قوانین کشور، مرتکب اعمال غیرقانونی متعدد و تخلفات گسترده مالی شده بودند، با دستور مقام قضایی تعطیل شدند.
همچنین گزارش‌هایی از تخلفات سایر مراکز وابسته به آلمان در کشور، دریافت شده که تحقیقات در این مورد در جریان است.

برخی از رسانه‌های ایرانی اعلام کردند که موسسه زبان آلمانی گوته وابسته به سفارت آلمان در ایران که در خیابان دیباجی جنوبی شهر تهران قرار دارد به تلافی غیرقانونی اعلام شدن «مرکز اسلامی هامبورگ» وابسته به جمهوری اسلامی ایران توسط دولت آلمان پلمپ شده است.

گفتنی است، دولت آلمان چهارشنبه سوم مرداد ماه از ممنوعیت فعالیت مرکز اسلامی هامبورگ و سازمان‌های وابسته به آن در سراسر آلمان خبر داد. شمار زیادی از ماموران پلیس آلمان همان روز به ساختمان‌های این مرکز وابسته به ایران که متهم به حمایت از حزب‌الله لبنان است، یورش بردند.

دولت آلمان، مرکز اسلامی هامبورگ را یک سازمان "افراطی اسلامگرا" معرفی کرده است. نهادهای قضایی و امنیتی آلمان طی چند ماه گذشته تحقیقاتی را درباره مرکز اسلامی هامبورگ آغاز کرده بودند.

وزارت امور خارجه ایران نیز اودو موتسل، سفیر آلمان در تهران را در اعتراض به غیرقانونی اعلام شدن فعالیت مرکز اسلامی هامبورگ، احضار کرده بود.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.