چهارشنبه ۷ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۰:۴۴

«عبدالرحمن شلیلیان» در گفتگو با «سینماپرس» مطرح کرد:

«وزارت ارشاد» می‌تواند دست به «فرهنگ سازی» بزند/ تولید آثار هنری مبتنی بر اهداف و آرمان‌های ملی و دینی باید در دستور کار «وزارت ارشاد» قرار بگیرد

عبدالرحمن شلیلیان

سینماپرس: عبدالرحمن شلیلیان کارگردان سینما و تلویزیون در خصوص اولویت های اجرایی وزیر ارشاد دولت چهاردهم گفت: در این سال ها بیشتر یک حالت تدافعی در حوزه فرهنگ و هنر کشور شاهد بودیم! هیچ حرکت آفندی در این حوزه صورت نگرفت که این روش و منش نیاز به بازنگری جدی و اساسی دارد.

برنده فانوس زرین برای فیلمنامه «دریادار، بایَندُور» از جشنواره فیلم عمار در گفتگو با خبرنگار سینماپرس اظهار داشت: مهمترین معضلی که ما در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان سینمایی شاهد بودیم این است که عمده افرادی که آمدند و مدیریت بخش های مختلف این نهادهای مهم را در دست گرفتند به حداقل ها اکتفا کردند که این رویه بسیار غلط و نادرست است.

وی ادامه داد: ما در این سال ها بیشتر یک حالت تدافعی در حوزه فرهنگ و هنر کشور شاهد بودیم! هیچ حرکت آفندی در این حوزه صورت نگرفت که این روش و منش نیاز به بازنگری جدی و اساسی دارد.

این سینماگر سپس با بیان اینکه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی باید محلی برای زایش خرد و اندیشه باشد تأکید کرد: تولید آثار هنری مبتنی بر اهداف و آرمان های ملی و دینی باید در دستور کار این وزارتخانه قرار بگیرد. ما نباید فراموش کنیم که نام این وزارتخانه فرهنگ و ارشاد اسلامی است؛ یعنی باید هم فرهنگ سازی و ترویج فرهنگ ارزشمند ملی و دینی در دستور کار آن باشد و هم ارشاد اجتماعی را مدنظر قرار دهد.

کارگردان سریال تلویزیونی «بچه‌های گروهان بلال» افزود: اهمیت دادن به کارهای فاخر و اثرگذار یکی از اصولی است که توقع داریم آقای وزیر به آن توجه جدی و ویژه داشته باشند. ما باید آثاری را تولید کنیم که بتوانیم فیدبک های مثبتی از جامعه دریافت کنیم اما متأسفانه مدت ها است شاهد نمایش و عرضه برخی آثاری هستیم که هیچ فیدبک مثبتی از آن ها دریافت نمی شود.

شلیلیان در خاتمه این گفتگو گفت: من همیشه معتقدم یکی از اصلی ترین وزارتخانه ها وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است. این وزارتخانه می تواند در حوزه های مختلف اجتماعی و برای موارد متعدد دست به فرهنگ سازی بزند. متأسفانه این مسأله ای است که مدت ها فراموش شده و حداقل در دوره اخیر این وزارتخانه شاهد آن نبودیم. وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با تولیدات خود باید یک موج و جریان مثبت در جامعه ایجاد کند و به شدت با ابتذال به مقابله برخیزد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.