یکشنبه ۱۱ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۰:۲۴

کارگردان «آپاراتچی» در گفتگو با «سینماپرس» مطرح کرد:

هر دولتی دارای رویکردهای حزبی و جناحی و گاه لابی و رانت مختص خویش است/ سال‌ها است در حوزه «سینما» از رویای «شایسته سالاری» فاصله گرفته‌ایم!

فیلم سینمایی «آپاراتچی»؛ قربانعلی طاهرفر

سینماپرس: قربانعلی طاهرفر کارگردان فیلم سینمایی «آپاراتچی» در گفتگو پیرامون اولویت های مدیریتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: متأسفانه هر دولتی که عوض می شود دارای رویکردهای حزبی و جناحی و گاه لابی و رانت مختص خویش است. حتی پروژه نفوذ در انتخاب ها تأثیر خود را گذاشته و این بسیار دردآور است.

این فیلمساز در گفتگو با خبرنگار سینماپرس اظهار داشت: موضوع شایسته سالاری در ارکان و نظام اداری کشور عزیزمان طی سالیان سال فقط به یک شعار و اغراق و وعده و عید پشت تریبون و جلسات تبدیل شده و دستیابی به این عنصری که مبتنی بر مکانیزم شرعی و عرفی و قانونی ما است نادیده گرفته شده؛ هیچ گاه سازوکاری در تمامی ادوار و دولت ها وجود نداشته و این اتفاق بدل به یک آرزوی دست نیافتنی شده است.

طاهرفر سپس با بیان اینکه سال ها است در حوزه سینما از رویای شایسته سالاری که منبعث از آرمان های بزرگ انقلاب اسلامی است فاصله گرفته ایم تصریح کرد: متأسفانه هر دولتی که عوض می شود دارای رویکردهای حزبی و جناحی و گاه لابی و رانت مختص خویش است. حتی پروژه نفوذ در انتخاب ها تأثیر خود را گذاشته و این بسیار دردآور است.

این سینماگر تأکید کرد: در این دولت به نظرم با اتفاقاتی که افتاده و با حماسه ای که مردم آفریدند و با اعتماد قلبی که به ایشان داشتند در بحث اصلاحات امیدواریم در حوزه مدیریتی شاهد اتفاقات خوبی باشیم. آقای رئیس جمهور با شعار برای ایران پا به عرصه انتخابات گذاشتند. این برای ایران بودن باید در همه ساختارهای فرهنگی و سیاسی و اقتصادی و اجتماعی لحاظ شود.

وی خاطرنشان کرد: بنیان همه حوزه ها فرهنگ است و باید انتصاب ها و انتخاب های درستی را در این حوزه حساس شاهد باشیم. ایشان که فکت های شان مبتنی بر نهج البلاغه بود قطعاً می دانند که عدالت و مساوات چکیده نگاه امیرالمومنین حضرت علی (ع) است و اگر همین عدالت در بحث انتصاب مدیران ارشد و میانی رخ دهد قدمی بزرگ برداشته خواهد شد.

طاهرفر در خاتمه این گفتگو ابراز کرد: ما نباید با دستان خود سرمایه سوزی کنیم و سرمایه های انسانی مان را از دست بدهیم. هیچ وقت نباید فضای فرهنگی و هنری کشور را فدای نگاه حزبی و جناحی و گروهی خویش کنیم و امیدوارم که در این دولت بهترین اتفاقات در حوزه فرهنگ و هنر، خاصه سینما رقم بخورد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.