چهارشنبه ۲۸ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۷

«فریده دریامج» در گفتگو با «سینماپرس» مطرح کرد:

«مسئولان فرهنگی» تدبیری عاجل برای بهبود «وضعیت معیشتی هنرمندان» داشته باشند/ وظیفه «صندوق اعتباری هنر» است که «تسهیلات معیشتی» فراهم کند

فریده دریامج

سینماپرس: فریده دریامج بازیگر سینما و تلویزیون با اشاره به مدیریت ضعیف و ناکارآمد صندوق اعتباری هنر، در خصوص انتظارات و توقعات از دولت چهاردهم در زمینه ارتقای معیشت اهالی فرهنگ و هنر بیان داشت: در شرایط کنونی هنرمند رسیدگی می‌خواهد و مدیران ارشد فرهنگی باید نسبت به این قضیه آگاهی داشته باشند.

بازیگر فیلم های سینمایی «ترانزیت» و «دخترک کنار مرداب» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس اظهار داشت: توقع بنده و همه هنرمندان از مسئولان فرهنگی کشور این است که نگاهی جامع به همه هنرمندان داشته باشند؛ به مشکلات و معضلات آن ها رسیدگی کنند و تدبیری عاجل برای بهبود وضعیت معیشتی آن ها داشته باشند.

وی ادامه داد: امروزه هنرمندان به ویژه هنرمندان پیشکسوت که سن و سالی از آن ها گذشته نیازمند یاری و محبت مدیران هستند. ای کاش تدبیری اندیشه شود تا دولت یکی دو بیمارستان مخصوص هنرمندان راه اندازی کند که به صورت اختصاصی تنها به هنرمندان خدمات ارائه کند و این خدمات هم به صورت رایگان و یا حداکثر نیم بها باشد.

دریامج سپس با بیان اینکه سال ها قبل مدام از هنرمندان به اشکال مختلف حمایت می شد تا آن ها معضلات اقتصادی را کمتر در زندگی های خویش احساس کنند یادآور شد: در آن سال ها سبدهای حمایتی کالا در فواصل مختلف در اختیار هنرمندان قرار می گرفت اما اینک سال ها است که هیچ خبری از این سبدهای کالا نیست و اعطای سبد کالای حمایتی به هنرمندان باید از سر گرفته شود چرا که این اتفاق کمک بزرگی به زندگی هنرمندان می کند.

این سینماگر تأکید کرد: از سوی دیگر مسئولان باید تدبیری داشته باشند تا یک سری افراد خاص تمام کارها را در سینما و تلویزیون قبضه نکنند. الآن برخی افراد از گرد راه نرسیده مافیا تشکیل داده و در همه پروژه ها حضور دارند و از این پروژه به آن پروژه می روند و در نقطه مقابل هنرمندانی را داریم که مدت ها است بیکارند و دست های شان خالی است.

بازیگر سریال های تلویزیونی «گیل دخت» و «بچه مهندس» تصریح کرد: چرا باید کسانی که سال های سال درس خواند و در حوزه فرهنگ و هنر کسب تجربه کردند این روزها خانه نشین باشند و از سوی دیگر برخی افراد که تازه از راه رسیده اند به همه کارها چنگ بیندازند؟ آیا نباید هیچ نظارتی روی مقوله تولید باشد؟ بی تردید اگر چنین نظارتی باشد تقسیم کارها به صورت عادلانه صورت می گیرد و همه هنرمندان می توانند روی پای خود ایستاده و کار و فعالیت کنند و محتاج به هیچ کمکی هم نباشند.

دریامج در خاتمه این گفتگو با تأکید بر اینکه مسئولان فرهنگی به فکر گرفتن عکس یادگاری با هنرمندان نباشند و فکری به حال معیشت آن ها کنند گفت: در شرایط کنونی هنرمند رسیدگی می خواهد و مدیران ارشد فرهنگی باید نسبت به این قضیه آگاهی داشته باشند. ای کاش اینطور نباشد که سیر از گرسنه خبر نداشته باشد. برخی از دوستان هنرمند ما عائله ای را اداره می کنند یا بانوانی هستند که سرپرست خانوار هستند و بچه های دانشجو دارند و وضعیت مالی شان وخیم است. این وظیفه صندوق اعتباری هنر است که برای ایشان تسهیلاتی فراهم کند و آن ها را از این وضعیت نجات دهد.