یکشنبه ۱۸ شهریور ۱۴۰۳ - ۲۰:۳۸

گوهر خیراندیش:

خدا را شاکرم که وزیر جدید فرهنگ حرفی هم از پیشکسوتان زدند و یادآوری کردند که فرهنگ‌وهنر در این کشور نهادینه است

گوهر خیراندیش در نشست خبری فیلم سینمایی«نیمه شب اتفاق افتاد»

سینماپرس: گوهر خیراندیش در مراسم تجلیل از هنرمندان پیشکسوت گفت: خدا را شاکرم که وزیر جدید فرهنگ، حرفی هم از پیشکسوتان زدند و یادآوری کردند که فرهنگ‌وهنر در این کشور نهادینه است. از اینکه ایشان پیشکسوتان را در نظر گرفتند، خوشحالم.

به گزارش سینماپرس، مراسم تجلیل از هنرمندان پیشکسوت متولد شهریورماه یکشنبه ۱۸ شهریورماه با حضور محمودسالاری معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و همچنین جمعی از هنرمندان چون گوهر خیراندیش، محمود عزیزی، انسیه شاه‌حسینی، محمود فرهنگ عضو هیات امنای موسسه هنرمندان پیشکسوت و دیگر هنرمندان حوزه‌های ادبیات، تئاتر، موسیقی، تجسمی و ... در باغ زیبای تهران برگزار شد.

سید عباس عظیمی مدیرعامل و عضو هیات مدیره موسسه هنرمندان پیشکسوت در این مراسم ضمن تبریک به هنرمندان متولد شهریور گفت: متعهدبودن به موسسه حس خوبی دارد؛ هرکدام از شما نقشی در حمایت از موسسه داشتید که شایسته تقدیر است. در خیلی از برنامه‌های زنده تلویزیون، هنرمندان عضو موسسه حضور پیدا کردند و درباره موسسه و پاسداشت هنرمندان پیشکسوت، صحبت کردند.

وی افزود: ما در این موسسه قرار نیست تبلیغاتی برای خودمان داشته باشیم؛ بلکه هر تلاشی در جهت ارتقای جایگاه شماست.

عظیمی با اشاره به اینکه این مراسم بهانه‌ای برای دور هم جمع شدن هنرمندان است ادامه داد: نظم این‌گونه مراسم‌ها در سالگرد تولدهاست. ما در سال ۹۸ و پیش از شیوع کرونا با یک رکوردشکنی، حدود ۸۰۰ نفر از هنرمندان پیشکسوت را به سفر بردیم و این جز با حمایت شما و مسئولین ممکن نبود.

وی ضمن تبریک به سید عباس صالحی به مناسبت عهده‌دار شدن مسئولیت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید کرد: از مرگ استاد محمدعلی بهمنی متاسف شدیم، از اینکه در این یک دهه فعالیت موسسه بیش از ۱۰۰ هنرمند از دست دادیم اما خانواده های آنها جایگزین اساتید می‌شوند و به همان اندازه برای ما مهم هستند.

هویت ما در فرهنگ و هنر شکل می‌گیرد

در ادامه این مراسم گوهر خیراندیش بازیگر سینما و تئاتر و تلویزیون نیز گفت: شانسی بزرگی دارم که در این فضا نفس می‌کشم؛ جایی که دردانه های فرهنگ و هنر این کشور در آن حضور دارند.

وی افزود: قلب مهربان و عزیز آقای عظیمی باعث شده این مراسم برگزار شود و ادامه‌دار باشد. در این مراسم‌هاست که نطفه احترام به دردانه‌های فرهنگ و هنر کشور گذاشته می‌شود.

خیراندیش با تاکید بر اینکه این مراسم‌ها باعث می‌شود بسیاری از هنرمندان را با چهره‌هایشان بشناسیم گفت: بسیاری از هنرمندان پیش از این خانه‌نشین بودند و بسیاری نمی‌دانستند که ما چنین دردانه‌هایی داریم. حتی نمی‌دانستیم چه کسی پیشکسوت چه حرفه‌ای است؛ اسامی آنها بود اما تصاویر آنها را نداشتیم.

این بازیگر با اشاره به اظهارات سید عباس صالحی وزیر فرهنگ گفت: خدا را شاکرم که وزیر جدید فرهنگ، حرفی هم از پیشکسوتان زدند و یادآوری کردند که فرهنگ‌وهنر در این کشور نهادینه است و بدون آن هویتی نداریم. هویت ما در فرهنگ و هنر شکل می‌گیرد و این فرهنگ و هنر است که می‌ماند.

وی تاکید کرد: همه ما میرا هستیم، آنچه از شما دردانه‌ها می‌ماند برای ما باعث سربلندی است. از اینکه ایشان پیشکسوتان را در نظر گرفتند، خوشحالم.

در این مراسم همچنین عبدالجبار کاکایی شاعر و ترانه‌سرا نیز شعری از مولانا قرائت کرد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.