جمعه ۲۳ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۳:۰۸

مدیرکل هنرهای تجسمی وزارت ارشاد:

۶۴ میلیارد ریال بودجه امسال به انجمن‌های تجسمی استان‌ها تخصیص یافت/ سهم هر استان از این بودجه ۲ میلیارد ریال است!

تجسمی فجر؛ نفوذ فرهنگی؛ انقلاب اسلامی

سینماپرس: مدیرکل هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: ۶۴ میلیارد ریال بودجه امسال به انجمن های تجسمی استان ها تخصیص یافت.

به گزارش سینماپرس، محمد خراسانی زاده عصر روز پنجشنبه در نشست کارشناسان تجسمی ادارات کل استان‌ها در محل دانشکده هنر بجنورد اظهارکرد: سهم هر استان از این بودجه ۲ میلیارد ریال است که باید در انجمن ها هزینه شود.
وی افزود: شیوه هزینه‌کرد اعتبارات بسته به شرایط استان ها و انجمن آن دارد، باید از طریق موسسه ای که رویکردی مرتبط با حوزه تجسمی دارد این اعتبار را جذب کند؛ این امر به واسطه پیگیری ها محقق شد.
مدیرکل هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین با اشاره به رقابت تنگاتنگ سه استان برای میزبانی از سی و یکمین جشنواره هنرهای تجسمی جوانان ایران اضافه کرد: علاوه بر خراسان شمالی، کرمانشاه و کهگیلویه و بویراحمد اصرار به برگزاری این رویداد داشتند که نشان از اهمیت آن در نگاه است.

به گزارش ایرنا، ۱۷۴ هنرمند راه‌ یافته در ۱۱ رشته هنری به مدت سه روز با حضور در کارگاه‌ها، شعار این دوره از جشنواره «همان به که نیکی بود یادگار» را که برگرفته از اشعار حکیم ابوالقاسم فردوسی است به تصویر خواهند کشید.

همچنین ۳۳ داور در این رویداد هنری ملی، در کنار هنرمندان راه یافته حضور خواهند داشت و آثار این دوره از جشنواره را ارزیابی می‌کنند.

سی‌ و یکمین جشنواره هنرهای تجسمی جوانان ایران به دبیری مینا صدری به همت اداره کل هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و با مشارکت موسسه توسعه هنرهای تجسمی معاصر و ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان‌ها، دوشنبه شب با برگزاری آیین افتتاحیه در سالن آمفی تئاتر دانشکده هنر بجنورد فعالیت خود را به صورت رسمی آغاز کرد و تا ۲۳ شهریورماه ادامه دارد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.