یکشنبه ۲۵ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۵:۴۹

مراسم افتتاح «هشتمین المپیاد فیلمسازی نوجوانان ایران» برگزار شد:

ملتجی: در این دوره از «المپیاد فیلم‌سازی نوجوانان ایران» مدال‌ها همه یک‌رنگ است و رتبه‌های اول، دوم و سوم نداریم

نشست خبری و رونمایی از پوستر هشتمین المپیاد فیلمسازی نوجوانان ایران

سینماپرس: مدیر هشتمین المپیاد فیلم‌سازی نوجوانان ایران خطاب به نوجوانان فیلم‌ساز گفت: در این دوره از المپیاد، همه مدال‌ها همه یک‌رنگ است و رتبه‌های اول، دوم و سوم نداریم چراکه حضور شما در این مرحله نشان‌دهنده ارزشمندی و توانمندی‌تان است.

به گزارش سینماپرس، وحید ملتجی در مراسم افتتاح هشتمین المپیاد فیلمسازی نوجوانان ایران نسبت به برگزاری المپیاد به شکل پربار و خاطره انگیز با حضور نوجوانان و مهمانانی از ۱۴ استان ابراز امیدواری کرد.

وی افزود: این رویداد برای نوجوانان چه ۳۰ نفری که در المپیاد حضور دارند و چه نوجوانانی که به‌عنوان خبرنگار، گزارشگر و اصحاب رسانه کار می‌کنند فضایی خوب ایجاد می‌کند.

مدیر هشتمین المپیاد فیلم‌سازی نوجوانان ایران تصریح کرد: در این دوره از المپیاد، مدال‌ها همه یک‌رنگ است و رتبه‌های اول، دوم و سوم نداریم چراکه همین که شما توانستید به این مرحله برسید و وارد چنین فضایی شوید نشان‌دهنده ارزشمندی و توانمندی شماست.

او یادآورشد: از اینجا به بعد طی پنج روزی که در کنار هم هستیم، وارد فضایی برای تجربه کار حرفه‌ای می‌شوید تا در کنار یک تیم، گروه و کارگردان حرفه‌ای یک کار حرفه‌ای انجام دهید و این فضا را زیست کنید.

وی المپیاد فیلمسازی را به یک گلخانه تشبیه کرد و بیان داشت: در این المپیاد همه چیز برای نوجوانان تدارک دیده شده و آنها باید تمام تلاش خود را بکنند تا از این امکانات به طور کامل بهره مند شوند، زیرا ممکن است چنین فرصتی دیگر برای آنها فراهم نشود.

مدیر هشتمین المپیاد فیلمسازی نوجوانان در ادامه به برنامه اکران فیلم های ساخته شده در این دوره از المپیاد و دوره قبل در جشنواره‌ بین‌المللی فیلمهای کودکان و نوجوانان اشاره کرد و آن را فرصت طلایی دیگر المپیاد امسال دانست.

وی حرکت المپیاد و جریان ساخت فیلم در دوره اخیر را قابل توجه دانست و تاکید کرد: شرایط برای همه گروه‌ها یکسان است و عوامل تولید که به گروه‌های فیلمسازی نوجوانان اضافه شده است به لحاظ فنی و کیفی در یک سطح هستند و نوجوانان در این فرایند از ایده به سخت فیلم می‌رسند.

کمال حیدری معاون فرهنگی شهردار اصفهان نیز در مراسم افتتاحیه این رویداد گفت: تلاش می‌شود المپیاد فیلمسازی نیز همچون دیگر المپیادها به سمت نخبگانی شدن حرکت کند.

کمال حیدری با ابراز خرسندی نسبت به برگزاری جشنواره بین‌المللی فیلمهای کودکان و نوجوانان در اصفهان، ادامه داد: بنای این جشنواره با حضور شما رقم خورده که می‌توانید از درون خودتان نیازها و احساسات را برای زندگی بهتر منتقل کنید.

وی با اشاره به مفاهیم هفت‌گانه المپیاد فیلم‌سازی ادامه داد: در المپیاد معنی و مفهوم عشق، خانواده، امید، ارزش‌ها و آنچه که در ایران به آن افتخار می‌کنیم نمایان است اما دشمن تمام قد برای هدف قراردادن همین ارزش‌ها ایستاده که ما در مقابل امیدوار هستیم که شما با ریشه‌های عمیقی که در زندگی و وجود خودتان دارید، بتوانید خلق اثر کنید.

وی سپس به تلاش برای انجام اقداماتی موثر در جهت پایداری و تداوم این رویداد اشاره کرد و گفت: با رایزنی‌هایی که با وزارت فرهنگ و ارشاد صورت گرفته، مقرر شد نخبگان این المپیاد مانند سایر المپیادها حائز اهمیت و جایگاه باشند و این بستر را مسئولان برای نوجوانان فراهم خواهند کرد.

معاون فرهنگی شهردار در ادامه از نوجوانان فیلمساز خواست تا با خلق اثر قدم های موثری بردارند: نوجوانان باید به چشمه‌های اصلی معنویت که در هزار و چهارصد سال پیش برای ما گشوده شده است از جمله قرآن و نهج‌البلاغه کلام مولا علی (ع) وصل باشند، زیرا این چشمه‌ها در ضمیرآگاه و پاک نوجوانان اثرگذاری بیشتری خواهد داشت.

وی همچنین به بیانات مقام معظم رهبری که قرن حاضر را قرن معنویت نامگذاری کرده، اشاره کرد و افزود: با مشاهده رویایی فرهنگ غرب در غزه دیدیم که بشردوستی غرب طبلی توخالی بیش نیست و آنها اصلا از انسانیت رنگ و بویی ندیدند، پس ما باید به آنچه برای‌مان آفریده شده است یعنی معنویت و انسانیت بازگردیم.

در پایان آیین افتتاحیه هشتمین المپیاد فیلمسازی نوجوانان ایران نیز، آثار ساخته شده دوره قبل به نمایش گذاشته شد تا نوجوانان فیلمساز با فضای فعالیت در این دوره از المپیاد بهتر آشنا شوند.

آیین افتتاحیه هشتمین المپیاد فیلمسازی نوجوانان پیش از ظهر امروز برگزار شد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.