دوشنبه ۲۶ شهریور ۱۴۰۳ - ۰۹:۳۴

فقدان شفافیت در حیاط خلوتی به نام «موزه سینما»؛

شاه‌حسینی: ای کاش می‌دانستیم هر کدام از این دست‌آوردها چقدر برای بیت‌المال فاکتور شده و به جیب چه شرکت‌ها و یا افرادی رفته است!

آیین رونمایی از جدیدترین رویدادهای موزه سینما

سینماپرس: سردبیر سینماپرس با انتشار متنی با عنوان «فقدان شفافیت در حیاط خلوتی به نام موزه سینما» در فضای مجازی نوشت: ای کاش می‌دانستیم هر کدام از این دست‌آوردها چقدر برای بیت‌المال فاکتور شده و به جیب چه شرکت‌ها و یا افرادی رفته است!

به گزارش سینماپرس، تغیر و تحول «سکانداری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی» در شرایطی اتفاق افتاد که متاسفانه سایه سنگین «عدم شفافیت» بالاخص در امور مالی بر پیکره زیر مجموعه‌های مختلف این وزارتخانه افکنده شده بود و عموم مدیران در بخش‌های مختلف این وزارتخانه با بی‌اعتنایی به این خواست عمومی، این وظیفه قانونی خود را فراموش نموده‌ بودند. فراموشی ویژه‌ای که نه تنها میزان برخورداری هر یک از ساختارهای مختلف این وزراتخانه را در هاله‌ای از ابهام قرار می‌داد و ذهنیت نامناسبی نسبت به ارتزاق نهادهایی حاکمیتی از «بودجه عمومی کشور» ایجاد می‌نمود؛ بلکه اساسا فرایند «تخصیص بودجه‌های فرهنگی کشور» را در طی سه سال حضور «محمدمهدی اسماعیلی» و تیم مدیریتی همراه ایشان در عرصه‌های مختلف «وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی» را به سطح حرف و سخن های محفلی فروکاست داد و آنالیز بهره‌وری ساختارهای تحت مدیریت این وزارتخانه را با عدم تعیین مصارف دقیق بودجه‌ با خلل جدی همراه نمود.

در همین راستا محمدرضا شاه حسینی با انتشار متنی با عنوان «فقدان شفافیت در حیاط خلوتی به نام موزه سینما» در فضای مجازی نوشت:

ای کاش مدیریت «موزه سینما» به «شفافیت» نیز معتقد بود و پس از گذشت سه سال از دوره مسؤلیت خود و در کنار این رونمایی‌ها، یک گزارش عملکرد مالی هم ارایه می‌کرد تا حداقل می‌دانستیم هر کدام از این دست‌آوردها چقدر برای بیت‌المال فاکتور شده و به جیب چه شرکت‌ها و یا افرادی رفته است!

شاه‌حسینی: ای کاش می‌دانستیم هر کدام از این دست‌آوردها چقدر برای بیت‌المال فاکتور شده و به جیب چه شرکت‌ها و یا افرادی رفته است!

شایان ذکر است که مدیریت «موزه سینما» طی مراسمی در ۲۵ شهریور ماه و در سالن فردوس این مجموعه، ضمن دعوت از برخی سینماگران پیشکسوت اقدام به رونمایی از اپلیکیشن تقویم جامع سینمای ایران، نخستین کتاب تاریخ شفاهی موزه سینما و پلتفرم تخصصی این مجموعه نمود.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.