دوشنبه ۲۶ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۵:۱۳

رئیس سازمان صداوسیما:

فلسفه تاسیس «ساترا» تسهیلگری و شتاب‌دهی به محتوای سالم در فضای مجازی است

پیمان جبلی

سینماپرس: جبلی گفت: هر محتوایی که منطبق بر ضوابط و اولویت‌های سازمان صداوسیما باشد، از تشویق‌ها و حمایت‌های سازمان صداوسیما برخوردار خواهد بود.

به گزارش سینماپرس، پیمان جبلی، رئیس رسانه ملی در نشست خبری سومین نمایشگاه رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر ایران (رصتا) به سوالات اصحاب رسانه پیرامون تعامل صداوسیما با پلتفرم‌ها و تهیه‌کنندگان، استفاده از ظرفیت مجریان صداوسیما در پلتفرم‌ها، بهره‌گیری از ظرفیت هوش مصنوعی، ضریب دادن به محتواهای تولید شده پلتفرم‌ها و ... پاسخ داد.

رئیس رسانه ملی در ابتدای صحبت‌های خود به نقش ساترا در تسهیلگری و شتاب‌دهی محتوای سالم در فضای مجازی پرداخت و گفت: هدف از برگزاری سومین دوره نمایشگاه رصتا آشنایی متقابل بین نهادها و شرکت‌ها با مخاطبان و آشنایی بیشتر تولیدکنندگان محتوا با خدمات ارائه شده از سوی شرکت‌هاست. امسال تعداد فعالان شرکت‌کننده در نمایشگاه نزدیک به ۱۷۰ شرکت، سکو و فعالین صنعت بود. اصولاً فلسفه تاسیس سازمان تنظیم مقررات صوت و تصویر در فضای مجازی تسهیلگری و شتاب‌دهی به محتوای سالم در فضای مجازی است.

جبلی با بیان اینکه تولیدات فرهنگی و محتوایی در فضای مجازی به دلیل گسترده بودن این بستر، نیاز مخاطب و تغییر ذائقه مصرف‌کنندگان به قدری گسترده است، که سازمان صداوسیما به تنهایی از پس آن بر نمی‌آید، افزود: لازم است بین تولیدکنندگان و صداوسیما تعاملی هم‌افزا صورت بگیرد. ماموریت اصلی ساترا حمایت از تولید محتوا در فضای مجازی در قالب صوت و تصویر فراگیر است. خدماتی که ساترا به پلتفرم‌ها و فعالان تولید محتوای فضای مجازی ارائه می‌دهد، روز به روز در حال گسترده‌تر شدن است. ما چند ساعت پیش از صفحه ساترا در تلوبیون رونمایی کردیم. این صفحه بستری برای انتشار محتوا با بیش از ۳۰ میلیون مخاطب است. بنده تاکید می‌کنم هر محتوایی که منطبق بر ضوابط و اولویت‌های سازمان صداوسیما باشد، از تشویق‌ها و حمایت‌های سازمان صداوسیما برخوردار خواهد بود.

وی اظهار امیدواری کرد که نگاه تولیدکنندگان محتوا با صداوسیما نزدیک‌تر شود، تا مخاطبان بتوانند از محتوای گسترده‌تری در فضای مجازی استفاده کنند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.