پنجشنبه ۲۹ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۴:۰۹

مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی:

«المپیاد فیلمسازی» هویت مستقل و رشدیافته‌ای پیدا کرده است/ در «جشنواره فیلم کودک و نوجوان» هم همین تدبیر اندیشیده شده

مجید زین العابدین؛ سی و پنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان neshast-dabir-1.jpg

سینماپرس: مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی گفت: المپیاد فیلمسازی با رسیدن به هشتمین دوره خود به مرحله نوجوانی رسیده است.

به گزارش سینماپرس، مجید زین‌العابدین در آئین اختتامیه هشتمین المپیاد فیلمسازی نوجوانان ایران گفت: خوشحالیم که جشن فیلمسازی نوجوانان ایران و سی‌وششمین جشنواره فیلم کودک و نوجوان در اصفهان در ایام پرشکوه ربیع برگزار می‌شود.

وی افزود: خوشحالیم که به همت مجموعه مدیران شهر و استان اصفهان توفیق برگزاری آئین اختتامیه هشتمین المپیاد فیلمسازی نوجوانان ایران را امروز در تالار هنر داریم و خدا را شکر می‌کنم که چنین بچه‌های با استعدادی در کشور داریم تا به آینده سینمای ایران امیدوار باشیم.

مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی خطاب به نوجوانان المپیادی گفت: شما آینده‌سازان سرزمین ما هستید؛ اگر نام بلندی از بزرگان کشور در ذهن شما هست باید بدانید که شما با استعدادی که دارید روزی به این جایگاه خواهید رسید و این مسیر برای شما نزدیک است.

زین‌العابدین با اشاره به برگزاری المپیاد هشتم عنوان کرد: المپیاد امسال با برنامه‌ریزی انجام شده از یک رویداد شکلی و متصل به جشنواره فیلم کودک به یک رویداد فرهنگی و هنری ساختارمند و مستقل تبدیل شد و به عنوان یک رویداد سینمایی فرهنگی، هویت مستقلی پیدا کرد تا نوجوانان بتوانند بیشتر آموزش پیدا کرده، با فیلمسازان در ارتباط باشند و خلاقیت‌های خود را بروز دهند.

وی افزود: المپیاد با رسیدن به دوره هشتم وارد نوجوانی خود شده است و امیدوارم که این مسیری که از سال گذشته آغاز شده ادامه یابد و این رویداد هر روز بالغ‌تر شده و روزی در سطح بین‌المللی و جهانی برگزار شود.

مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی با بیان اینکه در این رویداد با هنر نوجوانان آشنا شدم، تصریح کرد: بچه‌های با استعدادی از ۱۴ استان و ۱۷ شهر از سراسر ایران در این رویداد شرکت کردند و این نشان می‌دهد که المپیاد در حقیقت متعلق به همه بچه‌های ایران است.

وی اضافه کرد: امیدواریم در بنیاد سینمایی فارابی و شهرداری اصفهان با همدلی که وجود دارد بتوانیم در سال آینده المپیاد بزرگتری برگزار کرده و نوجوانان بیشتری از ایران را کنار خود داشته باشیم و برای رشد و تعالی در سینمای ایران تلاش کنیم.

زین‌العابدین با اشاره به رونمایی از پوستر سی‌وششمین جشنواره فیلم کودک بیان کرد: امروز همزمان با پایان المپیاد و رونمایی از پوستر جشنواره، در واقع این رویداد نیز افتتاح می‌شود و همانطور که المپیاد هویت مستقل و رشدیافته‌ای پیدا کرده است، در جشنواره هم همین تدبیر اندیشیده شده و از یک رویداد چهار و پنج روزه به یک رویداد ۲۰ روزه تبدیل شده است و برنامه‌های آموزشی با حضور هنرمندان در اصفهان برای بچه‌ها خواهیم داشت و اکران فیلم‌ها نیز از پیش از جشنواره آغاز می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.