دوشنبه ۷ آبان ۱۴۰۳ - ۱۰:۵۴

مطالبه هنرمندان برای اصلاح هرچه سریعتر مدیریت ناکارآمد «صندوق اعتباری هنر»؛

اصغر سمسارزاده: بعضی هنرمندان به نان شب شان محتاجند!

اصغر سمسارزاده

سینماپرس: حدود دو ماه است که از استقرار «سید عباس صالحی» به عنوان سکاندار وزارت ارشاد می‌گذرد و در این میان تغییر مدیریت ناکارآمد و اصلاح عملکرد پُرایراد «صندوق اعتباری هنر» به عنوان مطالبه عموم هنرمندان خواسته‌ای همچنان بر روی زمین‌مانده از «دولت چهاردهم» است. در این راستا «اصغر سمسارزاده» بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون و تئاتر گفت: وضعیت زندگی بسیاری از هنرمندان بحرانی است؛ بعضی هنرمندان به نان شب شان محتاجند!

بازیگر فیلم های سینمایی «لازانیا» و «خالتور» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس با بیان اینکه بی تفاوتی نسبت به وضعیت معیشتی هنرمندان را نمی توان پذیرفت متذکر شد: اسم این رفتار را نمی توان بی تفاوتی گذاشت و باید واژه ای گیر آورد که کمی قوی تر باشد. مسئولان برخی نهادها و دستگاه ها مانند خانه سینما و... رسماً آدم هایی را که یک عمر برای هنر این کشور کار کردند را نادیده می گیرند. من نوعی حدود ۷۰ سال متوالی است که خاک صحنه و دوربین خورده ام؛ سال ها سابقه بازی در فیلم و سریال و تئاتر دارم اما اینکه زندگی ام چگونه می گذرد برای این ها مهم نیست.

سمسارزاده تصریح کرد: طبیعتاً اگر سیستمی که به وجود می آید سلامت باشد باید به همه هنرمندان با یک چشم نگاه کند نه اینکه اصغر سمسارزاده نوعی را توجه کند و به دیگری بی توجه باشد! برای من باعث تأسف است که وقتی برای گرفتن مدرک درجه یک هنری به وزارت ارشاد رفتم مدارکم را قبول نکردند و اصلاً به بنده اعتنایی نکردند در صورتی که برخی افراد با سابقه کاری کمتر از بنده این مدرک را گرفته اند.

این هنرمند پیشکسوت خاطرنشان کرد: به هر صورت وضعیت زندگی بسیاری از هنرمندان بحرانی است؛ بعضی هنرمندان به نان شب شان محتاجند! من وقتی با دوستانم به پروژه ای می روم متوجه می شوم کلاً وضعیت مناسب نیست. آیا من با این سن و سال نباید خانه داشته باشم؟ چرا من ماهی ۳۰-۴۰ میلیون اجاره باید پرداخت کنم؟ من نمی دانم آیا با این وضعیت مسئولان ما شب راحت می خوابند؟

وی تأکید کرد: متأسفانه حتی شرایط کار برای هنرمندانی که دوست دارند روی پای خودشان بایستند و پول دربیاورند فراهم نیست؛ در سینما آشنا بودن با این و آن است که کارها را پیش می برد. اگر شما شانس بیاورید و برای یک پروژه ه انتخاب شوید آن رلی را که باید به شما بدهند نمی دهند، پولی را که باید به شما پرداخت کنند نمی کنند؛ من امیدوارم وزیر جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی این معضلات ما را درک و حل کند. این ها مشکل مهمی است که من نمی دانم چرا دولت ها که راحت می توانند این معضلات را حل کنند به سمتش نمی روند.

بازیگر سریال های تلویزیونی «وضعیت زرد» و «حکایت های کمال» سپس با تأکید بر اینکه مسئولان باید هنرمندانی را که در وطن مانده و هرگز راضی به جلای وطن نشدند روی چشم خود بگذارند افزود: خیلی ها برای مسئولان گل سر سبد بودند اما به راحتی به مردم و کشور و نظام پشت کردند و رفتند! مسئولان باید هنرمندانی را که به این کشور عشق می ورزند و با این شرایط هرگز حاضر به ترک این دیار نشده اند را روی چشم خود بگذارند و از آن ها حمایت کنند.

وی ادامه داد: اگر بنده امروز اسمم اصغر سمسارزاده است و همه من را می شناسند یک شبه اصغر سمسارزاده نشده ام؛ سال ها روی این اسم زحمت کشیده شده و تلاش شده تا من اصغر سمسارزاده شده ام.

این هنرمند در خاتمه این گفتگو افزود: امیدوارم در دولت جدید رکود جدی که در حوزه تولید حاکم شده از بین برود. امروز به جز پلتفرم ها وضع بقیه حوزه ها خوب نیست. ما این روزها تماشاگر اوضاع و شرایط شده ایم و تنها در انتظار مرحمتی از سوی خداوند هستیم تا وضعیت زندگی های مان بهبود پیدا کند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.