یکشنبه ۲۲ مهر ۱۴۰۳ - ۲۳:۰۶

با تشخیص اعضای «کمیسیون فرهنگی مجلس»؛

«حمید رسایی» عهده‌دار ریاست کمیته هنر و رسانه مجلس شورای اسلامی شد

حجت الاسلام و المسلمین حمید رسایی در افتتاحیه دوازدهمین جشنواره مردمی فیلم «عمار»

سینماپرس: سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس از تعیین رئیس کمیته تخصصی «هنر، رسانه و فضای مجازی» در این کمیسیون خبر داد.

به گزارش سینماپرس، به گفته‌ی احمد راستینه در جریان جلسه کمیسیون فرهنگی که عصر سه‌شنبه (۱۷ مهر) با موضوع تعیین رؤسای کمیته‌های تشکیل‌شده در ذیل این کمیسیون برگزار شد، «حمید رسایی» به عنوان رئیس کمیته هنر، رسانه و فضای مجازی مجلس انتخاب شده است.

همچنین در این جلسه امیرحسین بانکی‌پور به عنوان رئیس «کمیته خانواده، جمعیت و زنان»، اسماعیل سیاوشی به عنوان رئیس «کمیته ارشاد و تبلیغات اسلامی»، امیرحسین ثابتی به عنوان رئیس «کمیته دیپلماسی فرهنگی»، محمد میرزایی به عنوان رئیس «کمیته میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری» و احمد راستینه به عنوان رئیس «کمیته ورزش و جوانان» انتخاب شدند.

بر این اساس مقرر شده است که کمیته‌ها اولویت‌های خود در بخش تقنینی و نظارتی را مشخص و به کمیسیون گزارش کنند.

رسایی که نماینده تهران، ری، شمیرانات، اسلام‌شهر و پردیس است از مخالفان انتصاب ستار هاشمی در جایگاه وزیر ارتباطات و فناوری است. او مردادماه امسال در نطق خود در صحن مجلس به‌عنوان نماینده مخالف هاشمی گفته بود: «سیاست‌های ما [درباره فیلترینگ] پذیرفته نمی‌شود، چراکه در کشور ما سیاست شترمرغی حاکم است؛ ما نه فیلتر می‌کنیم و نه فیلتر نمی‌کنیم، اگر نمی‌توانید کامل فیلتر کنید، فیلتر را بردارید.»

او همچنین به این پرداخت که «هدف شبکه‌های اجتماعی خارجی عرصه شناختی کشور و تخریب ذهن جوانان و نوجوانان است» و ستار هاشمی برای مواجهه با این موضوع برنامه عملیاتی ارائه نکرده است.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.