محمدرضا مهدویپور/ «۱۹۶۸» عنوان اثری در گونه «سینمای استراتژیک» است که بیش از هر چیز بر ضد خود مبدل شده و از کارکردی مستندگونه برای مواجهه با «تفکر انقلاب اسلامی» برخوردار گردیده است. اثری که نادانسته در مسیر اهداف رسانهای «رژیم صهیونیستنی» گام برداشته و اقدام به تصویرسازی از یک روایت مجعول و تاریخسازی مینماید. روایتی که به واسطه ندانمکاری افرادی بیتخصص و تازه مدیر شده، وجاهتی تروریست به انسان مسلمان ایرانی میبخشد و همآهنگ با رسانههای صهیونیستی سعی میکند تا موجودیتی مظلوم از جنایت پیشگان یهودی را به نمایش بگذارد و این همه در حالی است که متاسفانه «۱۹۶۸» با سرمایه و بودجه مجموعهای نوپا به نام «مؤسسه فرهنگی هنری امام روح الله (ره)» تولید شده است. موسسهای که ضمن وابستگی و حضور در منطقه عباس اباد تهران، ظاهرا به عنوان زیر مجموعه «ستاد مرکزی قرب بقیه الله (عج)» جایابی شده و حالا ظاهراً میخواهد بار دیگر چرخ را از نو بسازد و خطاها و اشتباهات «سازمان هنری رسانهای اوج» را طی یک دهه گذشته تکرار کند.
جالب آن است که سالگذشته نیز «سازمان هنری رسانهای اوج» به سراغ تولید فیلمی سینمایی در «ژانر ورزشی» رفته بود و با «بودجه فرهنگی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی» اثر نامروبط همچون فیلم سینمایی «پرویزخان» را تولید نمود. اثری که ارتباط محتوایی در جهت تحکیم «آرمانهای انقلاب اسلامی» نداشت ولی بر ضد خود نیز تبدیل نشده بود! اما متاسفانه حتی این حداقل مراقبت در ابعاد محتوایی فیلم سینمایی «۱۹۶۸» صورت نپذیرفت و این اثر به یک فرصتسوزی آشکار مبدل گردید و نه تنها توانست اصل موضوع بسیار جذاب و کاملا سینمایی دیدار فوتبالی میان «تیم ملی ایران» و «رژیم غاصب صهیونیستی» را به بدترین شکل ممکن ضایع سازد و با روایتی الکن روبرو نماید؛ بلکه توانست با عبور از فرصت تعریف یک روایت تاریخی مهیج از این بازی فوتبال که در سال ۱۳۴۷ هجری شمسی و در فرایند مسابقات «جام ملتهای آسیا ۱۹۶۸ میلادی» و به میزبانی کشور ایران و در شهر تهران برگزار شد و ...، بجای بازنمایی چهره پلید و خبیث رژیم سفاک صهیونیستی و ترسیم مختصات ضد صهیونیستی جامعه ایران قبل از انقلاب و ...، هم داستان با «جریان معارض انقلاب اسلامی» گام برداشته و ضمن تصویرسازی از «استحکام اطلاعاتی» رژیم صهیونیستی، برای «تروریست بودن مسلمانان» ، «سندی سینمایی» تولید نماید! «سندی سینمایی» که اگر ادعا شود که تولید آن با «بودجه فرهنگی موساد» صورت پذیرفته، هم باورپذیر است و هم از توجیه منطقی برخوردار است و این همه یعنی حضور قدرتمند جریان «نفوذ فرهنگی» و رخنه ایشان حتی در اعماق مهمترین «نهادهای فرهنگی» موظف به «پاسداری از انقلاب اسلامی»!
شایان ذکر است که فیلم سینمایی «۱۹۶۸» به کارگردانی «امیرمهدی پوروزیری» و تهیهکنندگی «ایرج محمدی» دومین اثری بود که در روز شنبه ۲۰ بهمن، به عنوان نهمین روز از برگزاری «چهل و سومین جشنواره ملی فیلم فجر» به نمایش گذاشته شد. اثری به نویسندگی مشترک «جواد کتابی» و «داوود گنجوی» که در «بخش مسابقه سینمای ایران» حضور یافته و امیر نوروزی، پادینا کیانی، امیر احمد قزوینی، هادی شیخ الاسلامی، سیامک ادیب، منصور نصیری و لیندا کیانی ترکیب اصلی بازیگران آن را تشکیل میدادند.
همچنین سایر عوامل فیلم سینمایی «۱۹۶۸» عبارتند از: مدیر فیلمبرداری: سعید براتی، مدیر صدابرداری: محمود سماکباشی، طراح صحنه و لباس: اصغر نژاد ایمانی، جلوههای ویژه بصری: محمد برادران، تدوین: حمید نجفی راد، طراح گریم: ایمان امیدواری، موسیقی: مسعود سخاوت دوست، طراحی و ترکیب صدا: حسین ابوالصدق، سرپرست گروه کارگردانی و برنامهریز: محمد فراهانی، مدیر تولید: سعید عطایی و عکاس: نوید سجادی حسینی.
ارسال نظر