به گزارش سینماپرس، حمیدرضا افتخاری دبیر این جشنواره در ابتدای این نشست با اشاره به رویکردهای این دوره از جشنواره تصریح کرد: جشنواره «پژواک» با توجه به خرداد امسال و جنگ تحمیلی ۱۲ روزه مسیر رویکردهایش عوض شد و به «پژواک ایستادگی» تغییر کرد. دوره پنجم این جشنواره قرار است با درونمایه اتحاد و همدلی برگزار شود.
افتخاری اضافه کرد: ساختار اصلی جشنواره با این نگاه حفظ شد اما رویکردهای جشنواره و موضوعات و بخشها به ایام دفاع مقدس ۱۲ روزه متمایل میشوند.
وی با اشاره به موضوعات جشنواره عنوان کرد: خانواده، یکپارچگی، اتحاد و همدلی، تابآوری، جهاد تبیین، پاسداشت زبان فارسی، ارتباط با خدا، مقاومت و ایستادگی، شهدای دفاع مقدس ۱۲ روزه و پرچم مقدس ایران بهعنوان عامل اتحاد ملی از جمله موضوعات ما در این دوره از جشنواره هستند.
دبیر جشنواره «پژواک» با اشاره به بخشهای این جشنواره نیز تصریح کرد: جشنواره بخش اصلی، ویژه و بخش مستمر دارد. در بخش اصلی به برنامههای روی آنتن توجه داریم و بخش مستمر به برنامههایی که ویژه جشنواره تولید میشوند، میپردازد. بخش مسابقه شامل ۹ جایزه است که نشان شهید طهرانچی، نشان شهید حاجیزاده، نشان شهید سلیمانی، نشان شهید آوینی، نشان فردوسی از جمله نشانهایی است که در جشنواره اهدا میشود.
افتخاری با اشاره به بخش ویژه این جشنواره تصریح کرد: این بخش اختصاص به برنامههایی با موضوع نقش مرجع عالیقدر شیعیان حضرت آیت الله خامنه ای در دفع حمله ناجوانمردانه رژیم صهیونی به کشورمان دارد. برنامههایی با موضوع پایگاه مردمی حضرت آقا، مواضع مقتدرانه و رفتار شجاعانه رهبری و همچنین تدابیر کارگشای فرمانده کل قوا در هدایت بحرانها در این بخش در نظر گرفته میشود.
افتخاری با اشاره به زمان بندی جشنواره یادآور شد: آثار در بازه زمانی ۲۳ خرداد تا اول بهمن تولید و پخش میشوند. نامزدهای دریافت جایزه ۱۰ اردیبهشت اعلام میشوند و ۲۷ اردیبهشت اختتامیه برگزار میشود.
وی درباره تمایز این دوره با دورههای قبلی جشنواره گفت: امسال تمرکز ما روی کاهش بخشهای جشنواره و تمرکز کامل روی برنامهسازی رادیویی است. بنابراین جشنواره از ۵۳ جایزه به ۲۳ جایزه رسید.
دبیر جشنواره در پاسخ به سوالی درباره مخاطبان رادیو بیان کرد: کانال بیبیسی ۳ که پرمخاطبترین شبکه رادیوست حدود ۱۰ درصد مخاطب دارد؛ ما ۳۵ درصد مخاطب داریم و از استانداردهای جهانی بالاتر هستیم. در جنگ ۱۲ روزه هم مراجعه بسیاری به رادیو داشتیم و مخاطب خوبی داریم.
افتخاری درباره تاثیر جشنواره بر کیفیت برنامه سازی گفت: در حال حاضر ساخت مستندهای رادیویی رونق پیدا کرده است، پس اثر وضعی جشنواره را در تولید مستند میبینیم. این نشان میدهد جشنواره دلگرمکننده بوده و اثر خود را گذاشته است.
وی در پایان درباره خروجی جشنواره نیز گفت: برنامهسازانی در این مسابقات کشف شدند که خود ما بهعنوان افراد رادیو فکر نمیکردیم این ظرفیت را داشته باشند که در رادیو مشغول به کار شوند.
ارسال نظر