سعید هاشمی تهیه کننده در گفت و گو با خبرنگار موسیقی سینما پرس، گفت: آنچه ما دوست داریم با آنچه می توانیم خیلی فرق می کند، هیچ تهیه کننده ای بدش نمی آید بهترین موسیقی را در فیلم خود داشته باشد و فیلمش دارای بهترین ها باشد و اتفاقات خوبی برای فیلمش بیفتد اما آن چیزی که شرایط مالی یک پروژه اجازه می دهد تا تهیه کننده بتواند از امکانات فیلم به بهترین شکل استفاده کند خیلی فرق می کند.
وی افزود: جدای از مقوله موسیقی فیلم، دانش ما در اینکه چقدر بتوانیم از ابزار سینما به عنوان یک نیروی کمکی در روند پروژه فیلم مان استفاده کنیم خیلی اندک است و متاسفانه اکثر ما دانش استفاده از ابزار سینما را نداریم چه برسد به موسیقی که حتی خیلی اوقات نمی دانیم فیلم ما موسیقی می خواهد یا نمی خواهد، نیاز به آهنگساز دارد یا نه و اگر موسیقی باید حضور داشته باشد چه نوع موسیقی ای مناسب کار ما است، به دلیل نبود این دانش در انتخاب آهنگساز هم اشتباه عمل می کنیم.
این تهیه کننده ادامه داد: ما در سینما با هر مقوله ای حسی برخورد می کنیم و هیچ پیرنگ علمی ای نداریم به طور مثال می گوییم حسا از این موسیقی خوشم می آید و نمی گوییم آیا این موسیقی به فیلم می خورد یا خیر و مخاطب می تواند با آن ارتباط برقرار کند یا نه به همین ترتیبهم یک خواننده معروف هم انتخاب می کنیم و در کار قرار می دهیم.
وی تصریح کرد: جدیدا انتقاد زیادی به تهیه کننده ها می شود که از افراد درجه چندم استفاده می کنند، وقتی تهیه کننده ای با یک بودجه محدود در شرایط بد سینما مجبور است کار کند چگونه می تواند بهترین گزینه ها را در فیلم خود داشته باشد اگر تهیه کننده نتواند موارد اقتصادی فیلمش را در این شرایط ناامن مرتفع کند مجبور است به سمتی بیاید که هزینه های فیلمش کاهش پیدا کند، از یک طرف نمی تواند بازیگران فیلمش را حذف کند و متاسفانه مجبور می شود عوامل فنی متخصص را از فیلم خود حذف کند و با چهره های جوان تری وارد یک مرحله آزمون و خطا شود تا بتواند کارش را به نتیجه برساند، بحث موسیقی هم از این داستان مستئنی نیست.
انتهای پیام/ص
ارسال نظر