یکشنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۲:۴۱

با همكاري سهراب پورناظري و كمپاني آكورد كرايسز/

پروژه موسیقیایی «سرزمین» در سراسر جهان منتشر می‌شود

سهراب پور ناظری

سینما پرس-گروه هفت هنر/ پروژه موسیقیایی «سرزمین» به آهنگسازی سهراب پورناظری در فستیوال الهمبرا روی صحنه رفت.

به گزارش سینما پرس، این پروژه به سفارش کمپانی آکورد کرايسز در کشور فرانسه روی صحنه رفت و براساس این کنسرت اردیبهشت ماه سال 92  سی دی صوتي  آن در سراسر جهان منتشر می شود.

 

سهراب پورناظری درباره اجرای این کنسرت گفت: یکی از مهم ترین ویژگی های کنسرت «سرزمین» قرار گرفتن موسیقی های سرزمین های کردنشین از کشورهای ایران، عراق، ترکیه و به همراهی دو نوازنده فرانسوی بود.

 

آهنگساز گروه شمس در ادامه تصریح کرد: موسیقی این مناطق با توجه به تفاوت ها و وجه اشتراک این سرزمین ها براساس بینش من به موسیقی در کنار هم قرار گرفته است.

 

پورناظری درباره استفاده از گويش هاي مختلف كردي در اين پروژه افزود: این پروژه با استفاده موسیقی یارستان،موسیقی کردستان ترکیه منطقه بادینان و منطقه اورمات کردستان  شکل گرفته است و آواز این کار به گویش کلهری، سورنانی و کرمانچی اجرا شده است.

 

سهراب پورناظری كه امسال بيش از 50 كنسرت در داخل ايران و خارج كشور برگزار كرده‌است، درباره بازتاب این کنسرت در فستيوال الهمبرا که تهیه کنندگان سراسر جهان در آن شرکت دارند، خاطر نشان کرد: حضور تلویزیون متزو، آرت و همچنین  خبرنگاران روزنامه های مهم فرانسه حائز اهمیت بود.

 

در پروژه موسیقیایی «سرزمین» مریم ابراهیم پور، سهراب پورناظری را به عنوان خواننده یاری داده است و حسین ذهاوی(کارگردان هنری، نوازنده سازهای کوبه ای)، گوران کامیل(دودک)، آرتان تکین(سازهای بادی)، روبین واسی(سازهای کوبه ای)، لیلا رينالت (کنترباس) در کنار سهراب پورناظری قرار گرفتند.

 

انتهای پیام/ن.ف

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.