سه‌شنبه ۲۷ فروردین ۱۳۹۲ - ۱۲:۱۲

یادداشت میلاد کی مرام بازیگر فیلم «ملکه»/

یادگاری از هزاران تصویر ماندگار جنگ

میلاد کی مرام در پشت صحنه تله فیلم «ژنرال» به کارگردانی علی شاه حاتمی

سینماپرس-گروه سینما/میلاد کی مرام بازیگر فیلم سینمایی «ملکه» که قرار است از هفته آینده در گروه سینمایی استقلال به روی پرده رود، یادداشتی را به مناسبت اکران این فیلم در اختیار خبرگزاری سینمای ایران قرار داده است.

به گزارش خبرنگار سینماپرس متن این یادداشت به این شرح است: برای نسل من جنگ با آن نمادهای بدیعش در گوشه گوشه زندگی مان حتی اگر غبار گرفته و تنیده در پرهیز و توالی روزها و شب های بد زندگی مان باشد، اما هزاران تصویر ماندگار هر چند دلتنگ به یادگار گذاشته است. تعقیب و گریز و رفت و آمد از جنوب به شمال از جنوب به شمال شرقی از پایتخت به دالان های رنگ پریدگی و تصاویر محو از جعبه هایی سه رنگ بر دوش غریو کنان مردان کوی و برزن. ما همه این تصاویر را دیدیم و کودکی مان با هضم اینان به قطار زندگی پیوند خورد. در لحظه اکنون در ماورای زندگی در فانوس خیال انگیز سینما حضور پر رنگ تر و به ظهور رسیده من در عرضه بازی سازی سینما به نام فیلم ملکه ثبت و ضبط می شود تا شاید قطار عوض کنم پا در قطاری بگذارم که سرعتش به سرعت نور باشد و مرا منعکس بر پرده ملون سینما سازد.

 

در ادامه این یادداشت آمده است: اما ملکه چرا رنگش برایم رنگ تر است و رنگامیزیاش دل انگیزتر؟ همین بس که بگویم آن خاطرات محو من از سال های خون و خروش و دفاع  را برایم ملموس تر از پیش می کند و گیجی پرسش های بی پاسخم درباره تهمتن و سهراب و سیاوش های زمانه خویش را بر طرف می سازد. حالا چگونه که ملکه تصویرگر گوشه ای از مردانی است که بر تارک جهان و جان ما پرده آفیت کشیدند و شان مرد بودنشان را در جملات و لغات و وصف و وهم که در روزگار ما به حقیقت ثبوت بخشیدند. نقاش نقش سیاوش ملکه بودن برایم بس بود که حظ جان و بصرم به حضورم در کنار محمدعلی باشه آهنگر و بازی مقابل دوربین علیرضا زرین دست زلف گره زد و فیلمی از میان آتش و خاک سر بر آورد و شد آنچه بر تصویر خواهید دید.

 

کی مرام در پایان یادداشت خود نوشته است: قدر شناس تمام آنانی هستم که آموختم از وجودشان و به دوستی ام با مجموعه ای که سید ابوالقاسم حسینی آنها را گرد هم آورد، می بالم. حاصلش هر چه باشد برای من شیرینی عسل را دارد و ترشی لیمو نوبرانه بهار را. کم لطفی است که از لذت همراهی کسی که جان و جایش را به من داد تا نقش را به تصویر بکشم نگویم از شهید زنده ای که شاید بود و نبود اندک مردمانی به بودن او بسته و وابسته است.

 

انتهای پیام/ن/ن.ف

نظرات

  • چغیبل ۱۳۹۲/۰۷/۱۸ - ۱۱:۵۰
    0 0
    شیر مادرت حلالت باشد میلاد جان . از ته دل دوستت دارم و بهت افتخار میکنم . جانباز سی درصد جبهه و جنگ

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.