یکشنبه ۸ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۱۲:۱۶

با میزبانی مشهد مقدس در مردادماه:

مقررات خاص بخش فيلم جشنواره تسنيم اعلام شد

دومين جشنواره ملي تسنيم

سینماپرس-گروه سینما/ با توجه به تاثيرگذاري هنر سينما بر مخاطب، جشنواره ملي فيلم كوتاه ، فيلمنامه و عكس قرآني با رويكرد ترويج فرهنگ قرآني و همچنين ارتقاء سطح كيفي و محتوايي آثار هنري با عنوان تسنيم برگزار مي شود.

به گزارش سینماپرس، دومين جشنواره ملي تسنيم - آثار قرآني - توسط انجمن سينماي جوانان ايران و اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان خراسان رضوي در مشهد مقدس برگزار مي شود.

 

اهداف جشنواره

در بخش اهداف جشنواره آمده است: تشويق جامعه هنري كشور و ترغيب هنرمندان براي پرداختن به موضوعات مرتبط با قرآن كريم واستفاده از ظرفيت هنر  براي ثبت و انتقال نقش قرآن در جوامع اسلامي وايجاد زمينه مناسب براي رقابت سازنده در جهت ارتقاء سطح كيفي و كمي هنر فيلمسازي با محوريت قرآن و عترت اعلام شده است.

 

موضوعات جشنواره

سبك زندگي قرآني، آموزه‌هاي اخلاقي مبتني بر قرآن و عترت، قصص قرآن، انسان از منظر قرآن، قرآن كتاب بيداري، ايثار و شهادت در قرآن و معارف اهل بيت، سيماي پيامبر اسلام (ص) در قرآن، نيكي به پدر و مادر و صله رحم، نماز و واجبات الهي، آثار و بركات نيكي در زندگي مردم، كسب روزي حلال و معاملات اسلامي از ديدگاه قرآن و عترت، انفاق در قرآن، جهاد از ديدگاه قرآن، پوشش و عفاف از منظر قرآن و عترت.

 

بخش‌هاي جشنواره

جشنواره در سه بخش فيلم كوتاه، فيلمنامه و عكس برگزار مي شود.

بخش فيلم كوتاه: درسه زير مجموعه مسابقه، خارج از مسابقه و نمايش ويژه خواهد بود.

مسابقه:با موضوعات اعلام شده در بالا  دردو بخش آزاد و 110 ثانيه اي

 

در بخش مقررات خاص بخش فيلم آمده است:

 

1-حداكثر زمان فيلم ها براي بخش آزاد در مستند 40 دقيقه و براي فيلم هاي داستاني ، تجربي و پويانمايي 30 دقيقه و براي بخش دوم حداكثر تا 110 ثانيه است.

2-قطع آثار آزاد است ( براساس فرم تقاضاي شركت)

3-تاريخ توليد آثارآزاد مي باشد

توجه: فيلم ها نبايد براي اولين دوره جشنواره ارسال شده باشد.

4-از نظر تعداد آثار ارسالي محدوديتي وجود ندارد

 

دومين جشنواره ملي تسنيم که ریاست شورای سیاستگذاری آن را هاشم ميرزاخاني مديرعامل انجمن سينماي جوانان ايران  بر عهده دارد، به دبيري سيد سعيد سرابي مديركل فرهنك و ارشاد اسلامي استان خراسان رضوي از 22 تا 24 مرداد ماه در مشهد مقدس برگزار مي شود.

علاقه مندان تا پايان خرداد ماه فرصت دارند از طريق سايت انجمن به نشاني www.iycs.ir اقدام کنند.

 

انتهای پیام/ع/ن.ف

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.