سه‌شنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۱۳:۲۳

دهمين دوسالانه بين المللي كاريكاتور تهران آغاز شد/

کاریکاتورهایی که در دهمین دوسالانه بین المللی کاریکاتور تهران به نمایش درمی آید

خبر و عكس افتتاح نمايشگاه دوسالانه كاريكاتور

سینما پرس- گروه هفت هنر/514 اثر از هنرمندان 89 کشور جهان در دهمین دوسالانه بین المللی کاریکاتور تهران به نمایش گذاشته می شود.

به گزارش خبرنگار تجسمی سینما پرس؛ مراسم افتتاحیه دهمین دوسالانه بین المللی کاریکاتور تهران باحضور چهره هایی چون جواد عليزاده، بهرام عظيمي، داوود شهيدي، جمال رحمتي داوود شهيدي، كامبيز درم بخش، بهمن عبدي، مسعود شجاعي طباطبايي و سرپرست مركز هنرهاي تجسمي برگزار شد.

 

در ابتداي این مراسم پوستر دوسالانه به امضای جمعی از كاريكاتوريست ها رسید.

 

سيد مسعود شجاعي طباطبايي؛ دبير دوسالانه با بیان اینکه دهمین دوسالانه بین المللی کاریکاتور با وقفه دوساله ای مواجه شد، گفت: این امر موجب نشد تا ما تلاش و پشتكارمان را کنار بگذاریم، امروز نتيجه این تلاش در نمايشگاه دوسالانه ارائه شده است.

 

وی افزود: بدون همكاري و همراهي هنرمندان و همكاران برگزاري دوسالانه ممكن نبود.

 

خبر و عكس افتتاح نمايشگاه دوسالانه كاريكاتور

اصغر اميرنيا؛‌ سرپرست مركز هنرهاي تجسمي نيز در ادامه بیان کرد: دهمين دوسالانه بين المللي كاريكاتور تهران با فراز و فرودهايي همراه شد و امروز با تلاش آقاي شجاعي طباطبايي و همكاران مركز هنرهاي تجسمي محقق شد. اين دوسالانه باید در سال 1390 برگزار مي شد كه به دليل تراكم برنامه ها انجام نشد، سال گذشته نيز قصد برگزاري دوسالانه كاريكاتور را داشتيم كه به خاطر همزماني با چند رويداد تصميم بر اين شد كه در زمان مناسبي برگزار شود و خوشبختانه امروز شاهد برگزاري اين دوسالانه هستيم.

 

وی تصریح کرد: هنر كاريكاتور ايران و دوسالانه بين المللي كاريكاتور جايگاه و اعتبار مهمي در دنيا دارد و ارائه آثار هنرمندان 89 كشور بيانگر اعتماد آنها به دوسالانه و اعتبار اين رويداد است. نهمين دوسالانه بين المللي كاريكاتور تهران با فاصله كمي از دهمين دوره انتخابات رياست جمهوري برگزار شد و حالا كه دهمين دوسالانه برگزار شده است يازدهمين انتخابات رياست جمهوري را پيش رو داريم و اين باعث مي شود در كنار رويداد سياسي انتخابات، جاي هنر هم خالي نباشد.

 

 

خبر و عكس افتتاح نمايشگاه دوسالانه كاريكاتور

سرپرست مركز هنرهاي تجسمي اظهار داشت: دوسالانه باید بستري باشد تا ضعف و قوت ها در آن بررسي شود تا با رفع نقاط ضعف و تقويت نقاط قوت براي ارتقاي هنر تلاش شود. همزمان با تهران منتخب آثار دهمين دوسالانه بين المللي كاريكاتور در استان كهگيلويه و بوير احمد نيز به نمايش گذاشته مي شود و پس از پايان دوسالانه آثار در موزه هنرهاي معاصر اهواز نمايش داده مي شود.

 

وی در پایان از خانه كاريكاتور ايران و موسسه فرهنگي صبا براي همكاري و مشاركت در برگزاري دهمين دوسالانه بين المللي كاريكاتور تشکر و قدرداني كرد.

 

خبر و عكس افتتاح نمايشگاه دوسالانه كاريكاتور

گفتنی است؛ دهمين دوسالانه بين المللي كاريكاتور تهران در بخش هاي كارتون با موضوع خرافه پرستي، طراحي كاراكتر گربه ايراني، كميك استريپ، آزاد و كاريكاتور چهره در موسسه فرهنگي هنري صبا برگزار شده است و تا 22 خردادماه ادامه دارد.

 

انتهای پیام/ص/ن.ف

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.