دوشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۱۰:۵۷

«سونی پیکچرز کلاسیکس» حق امتیاز اکران «گذشته» را خرید

برنیس برژو در پشت صحنه آخرین سکانس فیلم « گذشته» به کارگردانی اصغر فرهادی

سینما پرس- گروه سینما/ مسئولان استودیو فیلمسازی «سونی پیکچرز کلاسیکس» حق امتیاز اکران فیلم سینمایی «گذشته» در آمریکا را از اصغر فرهادی و شرکت «ممنتو فیلمز» خریداری کردند.

به گزارش سینما پرس، مسئولان استودیو فیلمسازی «سونی پیکچرز کلاسیکس» که در حال حاضر در بازار فیلم شصت و ششمین دوره جشنواره فیلم کن حضور دارند روز گذشته به صورت رسمی اعلام کردند که حق امتیاز اکران فیلم سینمایی «گذشته» (The Past) در آمریکا را از اصغر فرهادی و شرکت فرانسوی «ممنتو فیلمز» خریداری کرده‌اند.

 

بنابر گزارش هالیوود ریپورتر، مایکل بارکر و تام برنارد از استودیو فیلمسازی «سونی پیکچرز کلاسیکس» در سال گذشته نیز حق امتیاز فیلم پیشین فرهادی به نام «جدایی نادر از سیمین» را نیز خریداری کرده بودند. جدایی نادر از سیمین در زمستان سال 90 موفق به دریافت جایزه اسکار بهترین فیلم غیرانگلیسی زبان و بسیاری جوایز دیگر در جشنواره‌های معتبر بین‌المللی مانند برلین شده بود.

 

فیلم سینمایی «گذشته» به نویسندگی و کارگردانی اصغر فرهادی که روز جمعه گذشته در بخش مسابقه اصلی شصت و ششمین دوره جشنواره فیلم کن به نمایش درآمد توانست نظر مثبت منتقدان را به خود جلب کند.

 

در فیلم سینمایی «گذشته» احمد (علی مصفا) پس از اختلاف طولانی با همسرش ماری (برنیس بژو) وی را رها کرده و به ایران برمی‌گردد و همسرش با مردی فرانسوی به نام سمیر (طاهر رحیم) آشنا می‌شود و آن مرد وارد زندگی‌اش می‌شود. در همین حال است که او به شوهرش در ایران نامه می‌نویسد و از او تقاضای طلاق می‌کند. مرد به فرانسه برمی‌گردد و فردی جدید را در خانه‌اش با دو بچه‌اش می‌بیند و داستان ادامه می یابد.

 

انتهای پیام/م/ن.ف

 

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.