سه‌شنبه ۷ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۳:۰۰

بهروز غریب پور:

اجرای «اپرای رستم و سهراب» جشن تولد 10 سالگی گروه «آران» محسوب می شود

بهروز غریب پور کارگردان اپرای عروسکی حافظ در نشست خبری

سینما پرس ـ گروه هفت هنر/ سرپرست گروه تئاتر «آران» با بیان اینکه اجرای رپرتوار گروهش از دوم تیرماه با «اپرای رستم و سهراب» آغاز می شود، بیان کرد: اجرای مجدد این اپرا جشن تولد 10 سالگی گروه تئاتر«آران» محسوب می شود.

بهروز غریب پور، کارگردان و سرپرست گروه تئاتر «آران» در گفت و گو با خبرنگار سینما پرس در مورد اپرای عروسکی «رستم و سهراب» اظهار داشت: رپرتوار گروه تئاتر «اران» از دوم تیر با اپرای «رستم و سهراب» آغاز می شود، این اپرا 10 سال پیش به روی صحنه رفت.

 

وی ادامه داد: اجرای اپرای «رستم و سهراب» سرآغازی برای تداوم  فعالیت های گروه ما شد و با اپراهایی چون «مکبث»، «عاشورا»، «مولوی» و «حافظ» این روند ادامه پیدا کرد، در حقیقت می توانم بگویم که اجرای «اپرای رستم و سهراب» هم جشن تولد 10 سالگی گروه تئاتر آران و هم یک یادآوری آنچه که در این سال ها بر ما گذشته است محسوب می شود.

 

این کارگردان با بیان اینکه عروسک های اپرای «رستم و سهراب» توسط یک گروه اتریشی و در خارج از کشور تولید شده است، عنوان کرد: به دلیل شرایط خاصی که در آن زمان داشتیم تولید عروسک های این اپرا در خارج از کشور انجام شد اما از اپرای «مکبث» به بعد به خودکفایی در ساخت عروسک ها و در بخش های دیگر رسیدیم و توانستیم گروهی را پایه ریزی کنیم که از هر نظر با گرو های پرا در خارج از کشور متفاوت است.

 

وی تصریح کرد: ما از یک جمعیت حداقلی به یک جمعیت حد اکثر رسیده و در این مدت هنرجویانی را در زمینه ساخت عروسک های نخی آموزش دادیم و خوشحالم که بگویم گروه دوم تئاتر آران در حال شکل گیری است.

 

غریب پور در مورد تغییراتی که برای جرای مجدد اپرای عروسکی «رستم و سهراب» صورت گرفته است، توضیح داد: تغییرات در اپراهای ما تغییرات بصری است یعنی دکور و صحنه در اجرای مجدد نمایش ها تغییر می کند اما صدای کار همواره بدون تغییر باقی می ماند و به صورت پلی بک پخش می شود.

 

وی در رابطه با موسیقی اپرای عروسکی «رستم و سهراب» خاطر نشان کرد: در این اپرا از صدا و موسیقی خوانندگان ارمنی استفاده شده است و همانطور که اشاره کردم بعد از این اپرا در زمینه موسیقی نیز خود کفا شدیم.

 

انتهای پیام/ش.ع  - ب.ب

 

 

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.